سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مدت زمان خرید تضمینی گندم تضمین شد

سعادتی‌کیا گفت: مهلت قانونی خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه بود، اما این مهلت تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سعادتی‌کیا مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در حاشیه بازدید از یک کارخانه آرد در شهر دماوند اظهار کرد: تا به امروز ۷ میلیون و ۷۱۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

او افزود: مهلت قانونی خرید تضمینی گندم تا پایان شهریوربود، اما این مهلت تمدید شده است و کشاورزان می‌توانند کماکان گندم خود را به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل دهند.


بیشتر بخوانید: جولان دلالان در بازار خرید گندم/چرا کشاورزان گندم به دولت تحویل نمی دهند؟


سعادتی‌کیا ادامه داد: نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس نرخ مصوب سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) خواهد بود و بابت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: موضوع تمدید خرید تضمینی گندم از طریق ادارات شهرستانی به اطلاع کشاورزان رسیده است، اما در این مدت حجم زیادی از گندم خریداری نشده است.

او گفت: میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز ۳۶۲ هزار تن، آفتابگردان هزار تن و ۸ هزار تن گلرنگ از کشاورزان خریداری شده است.

سعادتی‌کیا ادامه داد: مهلت خرید دانه روغنی آفتابگردان به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد که تا پایان زمان خرید تضمینی افزایش چندانی نداشته باشند، زیرا مصارف آجیلی دارد.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان گفت: پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی دانه گلرنگ تا پایان آذر حداکثر ۱۰ هزار تن باشد چرا که عمده خرید این محصول تا پایان شهریور  انجام شده است.

انتهای پیام/

مهلت خرید دانه روغنی آفتابگردان به پایان رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.