سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسکوف: روسیه بعید می‌داند آمریکا از سوریه خارج شود

سخنگوی کرملین اعلام کرد آمریکا ما را در جریان تصمیمش برای خروج از سوریه قرار نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد آمریکا ما را در جریان برنامه خروج نیرو‌های نظامی خود از سوریه قرار نداده است و مسکو مطمئن نیست این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد هیچکس ما را در این باره مطلع نکرد. ما و شما هنوز نمی‌دانیم چه نیروهایی، تا چه اندازه قرار است از آنجا خارج شوند و آیا اصلا قرار است آن‌ها (از سوریه) خارج شوند یا نه. همانطور که می‌دانید اظهارات مختلفی درباره خروج نیرو‌های نظامی از بخش‌های مختلف جهان عنوان شده که تاکنون به تائید نرسیده است. به همین علت ما اوضاع و تحولات را با احتیاط دنبال می‌کنیم.

پسکوف تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود در خصوص آخرین تحولات در سوریه گفت‌وگو نکرده است.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت زمان آن فرا رسیده که این کشور از جنگ بی پایان سوریه خارج شود.یک منبع بلندپایه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی الحره اعلام کرد: «پنتاگون دستوراتی از دولت آمریکا برای عقب نشینی کامل نیرو‌های آمریکایی از سوریه بر اساس یک جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده است».

واشنگتن و آنکارا در حالی برای انجام عملیات در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند که دمشق بار‌ها این دو کشور را متجاوز به خاک خود خوانده و خواستار خروج فوری آن‌ها از سوریه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۶:۲۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
این یک رفت و برگشت استراتژیکی است تا چاههای نفت سوریه زیر پای آمریکائیهاست آنان از سوریه براحتی نخواهند رفت از اول هم فقط بخاطر استیلا بر چاههای نفت و گاز آمده بودند......در لیبی هم همین گونه عمل کرده اند بظاهر آمریکا و اروپا هیچ کاره و ناظرند ولی هر وقت مسلمان کشی با دستان مسلمان کامل شد و کشتار مسلمانان توسط مسلمانان باعث منقطع النسل شدنشان شد و به یک موقعیت ضعف شدید و حساسی رسیدند استیلای بر چاههای نفت و گاز لیبی هم انجام خواهد شد اگر چه از 12سال پیش تا به همین امروز در منطقه خاورمیانه و شاخ آفریقا و غرب آسیا.....آمریکا و اروپا و اسرائیل در حال بازی همین سناریو هستند ولی در هر کشوری با نوعی از انواع نقش و بازی متفاوت......