سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به تصمیم ترامپ در خصوص سوریه

سوزان رایس: ترکیه مانند گرگی گرسنه منتظر بلعیدن بره‌ها نشسته است

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا تصمیم اخیر دونالد ترامپ در خصوص خروج نیروهای این کشور از سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، «سوزان رایس» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس، تصمیم دونالد ترامپ در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را «دیوانگی محض» توصیف کرد.

به موجب این گزارش سوزان رایس با شرکت در برنامه «استفن کولبرت» در شبکه سی بی اس، تصمیم ترامپ را در این باره به باد انتقاد گرفت و خروج نظامیان آمریکایی را از شمال سوریه در آستانه حملات برنامه ریزی شده ترکیه به منطقه دیوانگی محض خواند.

وی با اشاره به اهمیت اظهارات ناگهانی و غیرمنتظره رئیس جمهور در این باره و میزان تاثیرگذاری آن بر نیرو‌های تحت امر کرد‌ها در منطقه که از نزدیک با ارتش آمریکا همکاری دارند، گفت: این‌ها همان کسانی هستند که چهار سال برای ما و با تجهیزات ما جنگیدند و ما حالا به آن‌ها می‌گوییم «خداحافظ، بعدا می‌بینمت».

رایس از مقامات سابق دولت اوباما افزود: ما با این کار به ترکیه که مانند گرگی گرسنه منتظر بلعیدن بره‌ها نشسته است می‌گوییم بفرمایید این‌ها مال شما.

اقدام ترامپ در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، یک بار دیگر اختلافات میان کاخ سفید و برخی از حامیان سرسخت رئیس جمهور را در حزب جمهوری‌خواه برملا کرد. سناتور لیندسی گراهام تصمیم ترامپ را در این خصوص «فاجعه‌ای در راه» توصیف کرد.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.