سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم تولیدات سینمای دفاع مقدس در سال ۹۸ چقدر است؟

سال هاست حوزه تولیدات سینمای دفاع مقدس و طی چند سال اخیر حوزه سینمای مقاومت مهجور مانده است، اما امسال شاهد تولیدات خوبی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سال هاست حوزه تولیدات سینمای دفاع مقدس و طی چند سال اخیر حوزه سینمای مقاومت مهجور مانده است و شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نبودیم و مهمتر آنکه اهمیتش برای مسئولان مربوطه کمرنگ شده است.

 تحلیل‌های فراوانی درباره کم اهمیتی آن برای مسئولان مربوطه مطرح شده است و شاهد نقد‌های تندی به عملکرد مدیران فرهنگی و متولیان آن در رسانه‌های متعدد با رویکرد‌های سیاسی مختلف بودیم، ولی در این گزارش قرار است به جرقه روشنی‌هایی که امسال در این دو حوزه و در بخش تولیدات سینمایی خورده است، بپردازیم که امیدواریم تلنگری برای افرادی باشد که می‌توانند، اما انجام نمی‌دهند و شاهد هموار شدن راه سینما برای پرداختن هرچه بیشتر به این حوزه‌ها در سال‌های بعد باشیم.

شهریار بحرانی پس از یازده سال قرار است فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» را تهیه کنندگی و کارگردانی کند که گفته می‌شود فیلمش در حوزه مقاومت خواهد بود.

محمد حسین مهدویان که ثابت کرده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت تبحر خاصی دارد در حال کارگردانی جدیدترین فیلم سینمایی خود با نام «درخت گردو» است که در یکی از رسانه‌ها گفته شد موضوع آن به بمباران شیمیایی سردشت مربوط است.

سعید ملکان در اولین گام کارگردانی «روز صفر» را می‌سازد که ظاهرا سوژه فیلمش به عبدالمالک ریگی ربط دارد البته باید دید  چگونه به این موضوع پرداخته است.

فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور هردو در حوزه سینمای دفاع مقدس و از محصولات سازمان سینمایی اوج است. این سازمان طی سال‌های اخیر نشان داده به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در راستای تولیدات دفاع مقدس و مقاومت گام‌هایی برداشته و خواهد برداشت. این تولیدات از فیلم کوتاه تا فیلم بلند، مستند، نماهنگ و ... است.

البته این تمام خبر‌های تولیدی سینمای در حوزه سینمای دفاع مقدس و مقاومت نیست و احتمال دارد پروژه‌هایی در این حوزه‌ها و در سکوت خبری تولید شده و می‌شود که بعد‌ها خبر‌هایی از آن‌ها خواهیم شنید.

انتهای پیام/

تازه ترین اخبار از سهم تولیدات سینمای دفاع مقدس در سال ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.