سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۱۲ موقوفه با نیت عزاداری حضرت سید الشهداء در زرند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: ۱۱۲ موقوفه با نیت عزاداری و اطعام در ایام ماه محرم و صفر در این شهرستان وقف می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام ابوالقاسم قادری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: همزمان با ماه محرم مراسم‌های عزاداری و سوگواری حضرت سید الشهداء (ع) در جوار ۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان برگزار شد.

او افزود: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم مراسم بزرگ لبیک یا حسین (ع)، مراسم احلی من العسل ویژه نوجوانان حسینی، شیر خوارگان حسینی، رهروان زینبی و برگزاری مراسم تا سوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئات مذهبی در جوار اماکن متبرکه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام قادری یکی از برنامه‌های مهم سازمانی این اداره را در کنار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم، اجرای امینانه به نیات واقفین خیراندیش ذکر کرد و افزود: در شهرستان زرند بیش از ۱۱۲ موقوفه قدیمی و جدید الوقف وجود دارد، که یکی از نیات مهم آن مربوط به برگزاری مراسم عزای حسینی و اطعام عزاداران است.

رییس اداره اوقاف زرند تصریح کرد: از تعدادموقوفات ثبت شده تنها ۴۵ موقوفه درآمد زا و دارای منابع مالی برای اجرای نیت واقف هستند، که برنامه‌های مختلف عزاداری دهه آخر صفر از محل در آمد این موقوفات، نیات خیرین و کمک‌های سازمانی اوقاف انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

از تعدادموقوفات ثبت شده کرمان تنها ۴۵ موقوفه درآمد زااست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.