سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح پایش بیماریهای زنبور عسل در زنبورستان ها

طرح پاییزه بیماریهای زنبور عسل در زنبورستان های خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  عجم رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح ۳۵ زنبورستان در کل استان بصورت تصادفی انتخاب شده و کارشناسان دامپزشکی با مراجعه به آن‌ها علاوه بر معاینه بالینی زنبور‌ها اقدام به نمونه گیری می‌کنند.

او  افزود: سه آزمایش انگلی و دو آزمایش میکروبی روی نمونه‌های اخذ شده انجام می‌شود و موارد مشکوک برای آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد.

عجم ادامه داد: در این طرح به زنبوردارانی که با طرح همکاری می‌کنند دارو‌های رایگان برای کنترل بیماری‌های انگلی تحویل خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: این طرح هر سال حداقل یک بار برای کنترل دقیق زنبورستان‌ها از لحاظ وضعیت بهداشتی و شیوع بیماری‌ها انجام می‌شود.

خراسان جنوبی با داشتن ۵۷۱ زنبورستان و ۲۲ هزار و ۸۰۶ کندوی مدرن زنبور عسل یکی از استان‌های موفق در تولید طعم‌های خاص و خالص عسل بوده و حفظ این سرمایه نیاز به پایش منظم و کنترل دقیق دارد.

انتهای پیام / ط ا

وجود ۵۷۱ زنبورستان در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.