سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت ۱۸ باب خانه تاریخی و قدیمی در تبریز

۱۸ باب خانه تاریخی به صورت مشارکتی در تبریز در حال مرمت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان این مطلب گفت: این خانه‌ها شامل: خانه‌های ساوجبلاغی، گنجعلی زاده، نقشینه، سلیمانی، قابچی، عهدی، سرکاراتی، فتح‌الله‌یف هستند که به صورت مشارکتی تعمیر می‌شوند.

آبدار هزینه اجرای این طرح‌ها را در مجموع ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آمادگی داریم در قالب عقد تفاهم نامه‌های مشارکت با دارندگان خانه‌های تاریخی و با تامین اعتبار مورد نیاز اقدام لازم را مرمت و احیای آن‌ها آغاز کنیم.

او با بیان اینکه خانه‌های تاریخی در سه قالب مشارکتی، بخش خصوصی و مرمت مستقیم، بازسازی می‌شوند ادامه داد: برخی از خانه‌های تاریخی متعلق به بخش خصوصی و یا سایر ارگان‌های استانی است، لذا با توجه به مشارکت مالی مالکان، مرمت و بازسازی بنا‌های مذکور با روند سریعتری از سوی این اداره کل پیگیری می‌شود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه‌های خاص گردشگری در رده پنج استان نخست ایران به لحاظ داشتن ظرفیت‌های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است و در کلان شهر تبریز بیش از ۴۰۰ خانه تاریخی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

۱۸ باب خانه تاریخی و قدیمی در تبریز مرمت می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.