او به حضور ۲۶ شرکت ایرانی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ما شرکتهای قوی صادرکننده کشور در حوزه خشکبار، پسته و زعفران را در آنوگا شرکت دادیم و این نمایشگاه فرصتی شد تا این شرکتها با طرفهای تجاری شان در غالب جلسات B۲B مذاکره داشته باشند و به تفاهم نهایی دست یابند. از این طریق بر میزان صادرات مواد غذایی ایران نیز افزوده شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این که هماهنگی در برپایی پاویون ایران در آنوگا ۲۰۱۹ برعهده شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج. ا. ایران بوده است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر یارانه لازم به ۲۶ شرکت ایرانی برای حضور در این نمایشگاه نیز از سوی شرکت نمایشگاههای بین المللی پرداخته شده تا این شرکتها تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آنوگا حضور یابند.
حسین زاده ادامه داد: شرکتهای ایرانی درای نمایشگاه حضور موثری داشته اند و شاهد استقبال چشمگیر شرکتهای موثر آلمانی و متخصصین این حوزه بودیم که در پاویون ایران حضور داشته اند.
بیشتر بخوانید: جایگاه ویژه شرکتهای تعمیق ساخت داخل در حوزه پتروشیمی
حسین زاده از برگزاری جلساتی با مسئولان نمایشگاه آنوگا در روز آخر این نمایشگاه خبر داد، عنوان کرد: در این جلسات مکان یابی خوبی برای پاویون جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و تلاش میکنیم تا بر متراژ این غرفه برای دوره بعدی افزوده شود. زیرا برنامه ما این است که در دوره بعدی آنوگا، صادرکنندگان بیشتری از ایران شرکت دهیم، زیرا صادرکنندگان مواد غذایی ما ظرفیت و پتانسیل ویژهای دارند. همچنین تعداد زیادی از شرکتهای فعال ما در این زمینه آماده حضور در آنوگا هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: یکی از راههایی که ما میتوانیم بر تعداد شرکت کنندگان ایرانی در آنوگا بیافزاییم طراحی و غرفه سازی پاویون است. در این نمایشگاه مطالعاتی بر پاویون کشورهایی مانند مصر، ایتالیا، یونان، ترکیه و ژاپن که در زمینه تولید مواد غذایی قدرتمند هستند انجام دادیم. پاویون این کشورها به صورت کانتینری بود که باید از آنها الگو برداری شود.
او گفت: سیستم تقسیم بندی پاویون ما مشکل دارد و برای اینکه بتوانیم در دوره بعد صادرکنندگان بیشتری را در این نمایشگاه شرکت دهیم. برنامه ما این خواهد بود که ۱۰۰ شرکت ایرانی در آنوگا حضور یابند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران در ادامه به نقش قوی آلمان در برگزاری نمایشگاهها اشاره کرد و افزود: آلمان یک کشور با صنعت و اقتصاد قوی است که بیشترین تعداد نمایشگاهها را در دنیا برگزار میکند. ارزش افزودهای که از برگزاری این نمایشگاهها فراهم میشود میتواند موتور محرک اقتصاد آلمان باشد.
حسین زاده با اشاره به این نکته که ۷ هزار شرکت از ۱۹۰ کشور جهان در نمایشگاه آنوگا ۲۰۱۹ حضور دارند، خاطرنشان کرد: از نقاط برجسته در برگزاری این نمایشگاه، وجود سالن رجیستری در آن بود که ما هم تلاش خواهیم کرد در نمایشگاه بین المللی ایران سالن رجیستری زیبایی طراحی کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به قیمت بلیط ورودی آنوگا نیز اشاره کرد و اظهارداشت: بلیط ورودی این نمایشگاه ۷۰ یورو تعیین شده در حالیکه بلیط ورودی به نمایشگاههای بین المللی ایران ۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این قیمت گران بلیط برای نمایشگاه موجب میشود که تنها افراد متخصص از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور یابند.
او ادامه داد: همچنین برگزاری این نمایشگاه موجب شده که هتلهای شهرهای اطراف کلن نیز همه مملو از جمعیت باشد که این نشان از ایجاد رونق در کسب و کار شهرهای اطراف نمایشگاه دارد. نکته جالب توجه دیگر در آنوگا این است که از همه موارد حتی کاتالوگهای نمایشگاه یا دفترچههای جلسات B۲B نیز درآمد ایجاد کرده اند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران تصریح کرد: ما ایدههای نو و بسیاری را از نمایشگاه آنوگا کسب کردیم که امیدواریم بتوانیم در برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی از این ایدهها بهرهمند شویم.
او در پایان به دیدارهایش با همتایان خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در جریان حضور بنده در این نمایشگاه، دیدارهای بسیار مفید و موثری نیز با مسئولان نمایشگاهی آلمان و دیگر کشورهای جهان همچون فرانسه نیز برگزار شد.
انتهای پیام/