سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: تعلل آمریکا موجب تأخیر در اجرای عملیات نظامی در شرق فرات شد

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی در شرق فرات هر لحظه ممکن است آغاز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره عملیات نظامی این کشور در سوریه گفت: تعلل آمریکا موجب تأخیر در اجرای عملیات نظامی در شرق فرات شد.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: پس از گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیرو‌های این کشور به تدریج، در حال عقب‌نشینی از شمال سوریه هستند. واشنگتن نیرو‌های خود را خارج خواهد کرد و ما هر لحظه، بر پاکسازی منطقه شرق فرات پافشاری می‌کنیم.

اردوغان ادامه داد عملیات نظامی در شرق فرات هر لحظه ممکن است آغاز شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص دیدار با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ، اعلام کرد این دیدار به احتمال قوی در نیمه نخست ماه آینده میلادی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: چراغ سبز ترامپ به لشکرکشی اردوغان در شمال سوریه

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

کاخ سفید با اعلام اینکه نیرو‌های آمریکایی به هیچ وجه در عملیات ترکیه در شمال سوریه مشارکت نخواهند کرد، خاطر نشان کرد: اکنون ترکیه مسئول همه عناصر داعشی دستگیر شده در شمال سوریه است.

واشنگتن و آنکارا در حالی برای انجام عملیات در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند که دمشق بارها این دو کشور را متجاوز به خاک خود خوانده و خواستار خروج فوری آنها از سوریه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.