به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، گفت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش، اجرای متوازن سند تحول بنیادین است.
او با اشاره به اینکه هیچ سیاستی در آموزش و پرورش نباید اجرا شود مگر اینکه در راستای تحقق سیاستهای این سند باشد، افزود: یکی از نیازهای اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت: نمیتوان انتظار داشت که اهداف متعالی سند تحول اجرایی شود مگر اینکه دارای فضاها و تجهیزات به روز باشند و بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده لازم به عمل آید.
دانافر با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تجهیزات و فضا در استان و کشور رخ داد، گفت: در استان یزد علاوه بر اقداماتی که از سوی نوسازی صورت گرفت، مجمع خیرین مدرسه ساز در استان یزد هم اقدامات بسیار گسترده و خوبی انجام داده است.
او افزود: در ۵ سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیارد اعتبارات خیری جذب کردیم که این موضوع استان یزد را جزو ردههای بالای کشور قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد فضاهای آموزشی ما غیرایمن است گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته باید تلاش بیشتری شود تا بتوانیم تمام فضاهای آموزشی استان را استاندارد کنیم.
دانافر تصریح کرد: یزد هم رشد جمعیت تعداد دانشآموزان را داشته و هم با توجه به اینکه یک استان مهاجرپذیر است که سبب شده تعداد دانشآموزان افزایش قابل توجهی پیدا کند.
او ادامه داد: اگرچه ما این سال تحصیلی را خیلی خوب آغاز کردیم، ولی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید برنامهریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتی که در حوزههای مختلف وجود دارد را برطرف کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه، باید ۵۰ درصد دانشآموزان را به رشتههای مهارتی هدایت کنیم، گفت: الان این رقم در استان یزد ۳۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، اما حتما باید به ۵۰ درصد برسد.
دانافرادامه داد: برخی از هنرستانهای یزد سابقهای بسیار طولانی دارند و تجهیزات آنها دچار فرسودگی و کهنگی شدهاند که حتما باید نسبت به تجهیز این هنرستانها به امکانات جدید اقدام لازم انجام شود.
انتهای پیام/ی