سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد مطرح کرد:

اجرای سند تحول بنیادین، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای متوازن سند تحول بنیادین، گفت: یکی از نیاز‌های اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش، اجرای متوازن سند تحول بنیادین است.

او  با اشاره به اینکه  هیچ سیاستی در آموزش و پرورش نباید اجرا شود مگر اینکه در راستای تحقق سیاست‌های این سند باشد، افزود: یکی از نیاز‌های اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت: نمی‌توان انتظار داشت که اهداف متعالی سند تحول اجرایی شود مگر اینکه دارای فضا‌ها و تجهیزات به روز باشند و بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده لازم به عمل آید.

دانافر با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تجهیزات و فضا در استان و کشور رخ داد، گفت: در استان یزد علاوه بر اقداماتی که از سوی نوسازی صورت گرفت، مجمع خیرین مدرسه ساز در استان یزد هم اقدامات بسیار گسترده و خوبی انجام داده است.

او افزود: در ۵ سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیارد اعتبارات خیری جذب کردیم که این موضوع استان یزد را جزو رده‌های بالای کشور قرار داده است.

۳۰ تا ۳۵ درصد فضا‌های آموزشی یزد غیر ایمن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد فضا‌های آموزشی ما غیرایمن است گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته باید تلاش بیشتری شود تا بتوانیم تمام فضا‌های آموزشی استان را استاندارد کنیم.

دانافر تصریح کرد: یزد هم رشد جمعیت تعداد دانش‌آموزان را داشته و هم با توجه به اینکه یک استان مهاجرپذیر است که سبب شده تعداد دانش‌آموزان افزایش قابل توجهی پیدا کند.

او ادامه داد: اگرچه ما این سال تحصیلی را خیلی خوب آغاز کردیم، ولی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه، باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان را به رشته‌های مهارتی هدایت کنیم، گفت: الان این رقم در استان یزد ۳۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، اما حتما باید به ۵۰ درصد برسد.

دانافرادامه داد: برخی از هنرستان‌های یزد سابقه‌ای بسیار طولانی دارند و تجهیزات آن‌ها دچار فرسودگی و کهنگی شده‌اند که حتما باید نسبت به تجهیز این هنرستان‌ها به امکانات جدید اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.