سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند:

حدود ۷۰هزارتن  سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با آغاز برداشت محصول حدود ۷۰هزارتن انواع سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با آغاز برداشت محصول حدود ۷۰هزارتن انواع سیب درختی پاییزه از باغ‌های نهاوند برداشت شود.

علی کمالی نژاد اظهار داشت: از ابتدای فصل پاییز در مهرماه کار برداشت انواع سیب زرد و قرمز آغاز شده است و تا آبان ماه ادامه دارد .

او گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز مهم تولید سیب درختی دراستان همدان است و بیش از ۵۰ درصد انواع سیب درختی پاییزه  استان در این شهرستان تولید می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود:میزان باغ های سیب شهرستان نهاوند را  ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد وافزود: در صورت وجود شرایط مناسب و نبود سرمازدگی از هر هکتار ۲۵ تا ۳۰ تن محصول برداشت می‌شود.

کمالی نژاد اظهار داشت: سیب مازاد بر مصرف این شهرستان در سردخانه‌های دولتی و خصوصی نهاوند و بروجرد نگهداری می‌شود و بخشی هم از آن به صورت تازه‌خوری به بازار تهران و  استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از ابتدای شروع برداشت سیب تاکنون حدود ۲۰درصد محصول برداشت شده که البته بخشی از سیب‌های برداشتی به صورت پادرختی است و مهمترین دلیل ارزانی این محصول در امسال تولید زیاد و بسته بودن صادرات این میوه است.
کمالی نژاد از شروع برداشت محصول گردو از باغات نهاوند هم خبر داد و افزود: در این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که از هر هکتار سه تن محصول برداشت می‌شود.

او  افزود: شهرستان نهاوند دارای ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ شامل سیب، هلو، شلیل، گردو، آلو، گیلاس و سایر میوه‌هاست که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع محصول در این باغ ها  تولید و روانه بازار مصرف می‌ شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند کمبود سردخانه نگه داری میوه و همچنین نبود کارهانه‌های فراوری و بسته بندی را از جمله مشکلات باغداران نهاوندی برشمرد و گفت: در این شهرستان فقط ظرفیت نگه داری ۱۰ هزار تن میوه وجود دارد.

کمالی نژاد  ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، یکی از  نهاوندی های مقیم خارج از کشور  به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی کار ساخت  سردخانه ۱۰ هزار تنی را شروع کرده و این طرح در دو مرحله  شامل ایجاد سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره همراه با بسته بندی میوه جات، تولید کنستانتره و پودر میوه با ظرفیت ۳۰ هزار تن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و مرحله دوم با تولید انواع آبمیوه به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام / س

کمبود سردخانه ذخیر میوه و کارخانه فراوری محصولات کشاورزی در نهاوند 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م ح
۱۲:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
لطفاً این میوه هارا با تدابیری اصولی نگهداری کنید تا از بازار گرانی درماه های بعدجلوگیری بشه وکمبودی نباشه.