سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸۶ دانش‌آموز خراسان شمالی ناشنوا هستند

۲۸۶ نفر از دانش‌آموزان خراسان شمالی ناشنوا هستند که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۶ تن از این دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، پذیرش شده اند.

متقیان افزود : اغلب دانش آموزان با معلولیت شنوایی، از خانواده‌های کم درآمد هستند که حتی در تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز فرزندان خود با مشکل روبه رو هستند.

او درباره مشکلات دانش آموزان ناشنوای استان گفت: هزینه‌های کاشت حلزون و خرید سمعک بسیار بالا است و خانواده‌ها معمولا توان تامین و پرداخت آن را ندارند.

متقیان  خیران هم در تامین هزینه ۲۰ سمعک کمک کرده اند.عنوان کرد: برای کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، امسال یک میلیارد ریال اعتبار از محل خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هزینه‌های توانبخشی اختصاص یافت که برای این دانش آموزان هزینه شد.

او با بیان اینکه نهاد‌های حمایتی هم اعتبار چندانی در این زمینه اختصاص نمی‌دهند، گفت: سمعک و یا تجهیزات برای کمک به شنوایی کودک، پس از چند سال استفاده باید تعویض شود و بعضا نیاز به تعمیر پیدا می‌کند از این رو این دانش آموزان نیازمند حمایت و توجه مستمر خیران و نهاد‌های حمایتی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از ناشنوایی ها، علت ژنتیکی دارد و در این زمینه انتظار می‌رود خانواده‌ها از ازدواج فامیلی فرزندان خود جلوگیری کنند.

در استان خراسان شمالی ۵۹ مدرسه و کلاس خاص وجود دارد که هزار و ۳۰۰ دانش آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل اند. همچنین هزار و ۶۵۰ دانش آموز تلفیقی با مشکلات ویژه یادگیری هم وجود دارند که زیر پوشش آموزش و پرورش هستند.

انتهای پیام/د

۲۸۶ دانش‌آموز خراسان شمالی ناشنوا هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.