سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چوب حراج شهرداری به اموال عمومی شهروندان تهرانی

عضو شورای شهر تهران به سکونت برخی مدیران سابق در خانه‌های سازمان شهرداری واکنش نشان داد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به املاکی که شهرداری در اختیار عده‌ای خاص قرار داده، گفت: کسانی که این املاک را دریافت کردند هم مدیران و هم افرادی خارج از شهرداری را شامل می‌شوند که هنوز در این املاک سکونت دارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بخش بزرگی از این املاک در اختیار افرادی است که دارای قدرت و روابط خاص بوده و یا جزء وابستگان به قدرتمندان بوده‌اند.

او با بیان اینکه در حال پیگیری هستم تا رئیس سازمان املاک این موارد را گزارش دهد، گفت: ما در سند تغییر و تحولی که در شش ماهه اول شورای پنجم در صحن قرائت شد اصرار داشتیم تا پرونده‌هایی که مشکل دارند به قوه قضاییه بروند و لذا ۱۲ پرونده به قوه قضاییه ارسال شد.


بیشتر بخوانید: ۱۷۴۰ ملک شهرداری تهران در اختیار مدیران و مسئولان


امانی تصریح کرد: برخی از مدیران سابق شهرداری علی رغم اینکه دو سال است مدیریتشان گذشته و اکنون مدیر نیستند همچنان در خانه‌های سازمانی شهرداری سکونت دارند و جالب اینجاست که وقتی سازمان املاک می‌خواهد این خانه‌ها را پس بگیرد آن شخص بر علیه سازمان املاک شکایت می‌کند و می‌گوید قرار بوده که این ملک را به من بدهند و این چوب حراج زدن به املاک عمومی شهروندان تهران است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تغییر سه شهردار علت بخشی از ناکامی تلاش‌های ما بوده، گفت: بخش دیگر هم به خاطر پیوستگی شبکه قدرت آن افراد است.

او خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از املاک هم به نام خیریه‌ها تصاحب شده، ولی در چارچوب اقدامات عام المنفعه خدمات نمی‌دهند و گاهی اوقات هم برای پوشش کار خود از نام شهدا استفاده می‌کنند.

امانی با اشاره به رویکرد مبارزه با فساد که در قوه قضاییه شروع شده، اظهار کرد: تا زمانی که با ریشه‌ها و علت‌ها مبارزه نشود مبارزه با معلول‌ها وجود دارد و لذا عزم و اراده‌ای که برای مبارزه با فساد در کشور شکل گرفته از این طریق می‌تواند نهادینه شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: آیا فقط اموال دولتی باید پس گرفته شود یا اموال شهرداری هم جزء اموال عمومی هستند که باید پس گرفته شود؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.