سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۵ هکتار از اراضی طبیعی بانه طعمه حریق شد

سرپرست فرمانداری بانه گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۵ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان مرزی طعمه حریق شد که این میزان در مقایسه مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد امین زاده سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به اهمیت وجود جنگل و مراتع برای انسان اظهار داشت: امسال ۸۳ مورد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع اتفاق افتاده که باعث شد ۱۵۵ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان طعمه حریق شود.

او یکی از مهمترین عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را وجود پوشش گیاهی فراوان بخاطر بارش مناسب باران در سال قبل اعلام کرد و افزود: بارش باران افزایش چشمگیری داشت و باعث رشد پوشش گیاهی شد بنابراین این پوشش گیاهی یکی از مهمترین عوامل در ایجاد آتش سوزی است که مهار آن را نیز کُندتر می‌کند.

امین زاده اضافه کرد: سال گذشته ۲۳ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های بانه اتفاق افتاد که ۱۱۵ هکتار از مراتع و جنگل‌ها در آتش سوخت که با توجه به آمار‌ها آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها امسال نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

او پوشش گیاهی زیاد، گرمای شدید، عوامل انسانی عمدی و غیر عمدی از مهمترین مشکلات دانست و ادامه داد: اکیپ‌های اطفای حریق برای کنترل آتش سوزی‌های در روستا‌ها با همکاری دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی تشکیل شده و وسایل و امکانات لازم نیز در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

سرپرست فرمانداری بانه گفت: گاهی افرادی به صورت عمدی به منظور سوء استفاده و تعرض به اراضی ملی اقدام به آتش زدن جنگل‌ها و مراتع کرده‌اند، اما تاکنون این متخلفین شناسایی نشده اند.

او تاکید کرد: برای جلوگیری از آتش سوزی و حمایت از جنگل و منابع طبیعی جلساتی در فرمانداری و بخشداری‌ها برگزار شده تا همگان نسبت به حفاظت منابع طبیعی و ارزش این منابع آگاه شده و برای حمایت از آن مشارکت کنند.

شهرستان بانه ۸۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی راجنگل بویژه جنگل‌های بلوط تشکیل می‌دهند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ز

اراضی طبیعی بانه طعمه حریق شد

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.