سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار صورت گرفت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۹۴۸ مورد نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آئین نامه‌ی حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق بازرسان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حسن عزیزی در خصوص اهمیت انجام بازرسی‌ها در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار، عنوان کرد: ایمنی محیط کارگاه از نظر فنی و رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی کار یکی از مهم‌ترین مواردی که در قانون کار به آن اشاره شده است.

او افزود: مواد ۸۵ تا ۱۰۶ فصل چهارم قانون کار با عنوان حفاظت فنی و بهداشت کار، به طور جدی به تشریح وظایف کارفرمایان، بازرسان کار و نیز دستگاه‌های مسئول در نظارت بر مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار پرداخته است.

حسن عزیزی ادامه داد: در صورتی که کارفرمایان نسبت به رفع نقص ابلاغی کارگاه‌ها اقدام نکنند، بازرسان کار این اداره کل در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار نسبت به معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بازرسان از اختیار کامل در بازرسی از محیط کار برخوردارند، ادامه داد: با توجه به تصویب آئین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها در شورای عالی حفاظت فنی، مسئولین تائید صلاحیت از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بررسی ایمنی کارگاه‌ها و شناسایی خطر و ارزیابی ریسک در کارگاه‌های سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: ۱۱۸۸۱ نفرساعت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران و کارفرمایان از طرف اداره کل در شش ماهه اول سال جاری برگزار شده است.

او گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲۱۸ مورد بازرسی هدف دار توسط بازرسان کار استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته و ۱۶۵ مورد حادثه ناشی از کار گزارش شده و بررسی شده توسط بازرسان کار قرار گرفته است و خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای  پیام/ز

 

انجام بازرسی‌ها در سطح کارگاه‌های مشمول قانون کار

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن