در ماده ۲۱ آمده است: در انتقال یک واحد صنفی، شخص دارنده واحد صنفی تا اتمام انتقال، مسئولیت اجرای مقررات و تمامی تکالیف دورههای مالیاتی مربوط از جمله صدور صورتحساب، ثبت معاملات در سامانه مؤدیان و سایر تکالیف قانونی را بر عهده دارد. خریدار مسئولیتی در قبال تکالیف واحد صنفی قبل از اتمام انتقال ندارد؛ مگر این که به موجب سند رسمی این مسئولیت را پذیرفته باشد.
تبصره- انتقال دهنده باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز سازمان را نسبت به زمان اتمام فعالیت خود مطلع سازد. در صورت عدم اطلاع و شروع فعالیت توسط مؤدی جدید، در پرداخت مالیات و جریمهها با وی مسؤولیت تضامنی خواهد داشت.
علاوه براین بر اساس ماده۲۲ مودی نسبت به مالیات و عوارض ماخوذه ضامن است. مالیات و عوارض جزء درآمد و اموال وی محسوب نمیشود. سازمان برای وصول مالیات و عوارض متعلق نسبت به سایر طلبکاران به استثناء صاحبان حقوق نسبت به مال مورد وثیقه و مطالبات کارگران و کارمندان و جریمههای ناشی از خدمت حق تقدم خواهد داشت.
انتهای پیام/