سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضار کاردار سفارت آمریکا در ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سفارت آمریکا را برای ارائه توضیحاتی در خصوص لایک یک پیام توئیتری منفی درباره رهبر حزب ملی این کشور احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سفارت آمریکا را برای ارائه توضیحاتی در خصوص لایک یک پیام توئیتری منفی درباره سلامتی دولت باغچه لی، رهبر حزب ملی احضار کرد.

 وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، چون سفیر آمریکا در خارج از آنکارا بسر می‌برد، کاردار سفارت برای ارائه توضیحاتی احضار شده است.

در این پیام توئیتری که توسط ارگون باباهان از عوامل فراری جماعت فتح الله گولن در فضای مجازی منتشر شده بود، آمده است مردم ترکیه باید خود را برای دوران بدون باغچه لی آماده کنند و این پیام توسط کاربری رسمی سفارت آمریکا در ترکیه لایک شد.

فخرالدین آلتون، رئیس اداره اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به این موضوع با انتشار پیامی شدیداللحن سفارت آمریکا را به دخالت در امور داخلی ترکیه متهم کرد و خواستار برخورد وزارت امور خارجه با این قضیه شد.

هر چند سفارت آمریکا پس از روبرو شدن با واکنش و انتقاد‌های زیاد، لایک این پیام توئیتری در فضای مجازی را پاک و از بابت سوء تفاهم پیش آمده عذرخواهی کرد، اما عمرچلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد این موضوعی نیست که با یک عذرخواهی ساده حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.