سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلعه تاریخی همت آباد اشکذر مرمت شد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: دروازه شمالی قلعه همت آباد رستاق در این شهرستان مرمت و از تخریب آن جلو گیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   محمود ادیبان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: به منظور حفظ آثار و ابنیه تاریخی عملیات مرمت سردر ورودی شمالی قلعه تاریخی همت آباد واقع در بخش رستاق شهرستان اشکذر انجام شد.

او با بیان اینکه حفظ اصالت بنا هنگام مرمت، از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این عملیات با مصالح خشت و گل به صورت کاملا سنتی شامل باز سازی سقف ورودی، کنو شکنی، سبک سازی، کاهگل و آجرفرش پشت بام، استحکام بخشی ستون ها، اجرای شرفی و نصب ناودان‌ها صورت گرفت.

ادیبان اظهار داشت: قلعه همت آباد در ورودی این روستا بنا شده ودارای حصار‌های بلند با ضخامت ۲ متر و برج‌های حفاظتی دید بانی است که دروازه جنوبی آن تخریب شده و اکنون دروازه شمالی آن مرمت و از تخریب آن جلوگیری شد.

ئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: قلعه همت آباد که دوره ساخت آن به قرن ۷ و ۸ هجری قمری برمی‌گردد، از مسجد، خانه‌ها، آب‌انبار و کوچه‌های سرپوشیده و باز تشکیل‌شده و در مجموع با برج و بارو و حصار محصور شده است.

روستای همت آباد یکی از روستا‌های بخش رستاق دارای آثار تاریخی ارزشمندی مانند قلعه، کاروانسرا، خانه‌های تاریخی و آب انبار‌ها و غیره است و تنها چاپارخانه شهرستان در این روستا بنا شده است.

انتهای پیام/ی

باز سازی قلعه تاریخی همت آباد اشکذر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.