سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات جامع اشتغال‌زایی در قم انجام می‌شود/ برند سازی می‌تواند جایگاه خوبی را برای قم ایجاد کند

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و آمایش سرزمین استان قم برگزار و بر ضرورت اشتغال روستایی و اهمیت و موقعیت آن در سطح استان تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین به ریاست استاندار قم و حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار قم در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه مطالعه درباره اشتغال سلفچگان صورت گرفته و نقاط قوت خوبی در آن وجود دارد، گفت: اهمیت دادن به روستا یکی از نقاط قوت این مطالعات است، اما اینکه به صورت بخشی متمرکز شده قابل‌بررسی بوده و باید مطالعه بخش‌های دیگر نیز صورت بگیرد.

استاندار قم ادامه داد: درصدد مطالعه جامعی برای استان قم هستیم تا برای هر کدام از بخش‌ها شخصیت‌سازی و برند سازی شود، باید مطالعات تکمیل‌شده و قم در کنار استان‌های دیگر آمایش سرزمینی صورت گیرد.

بهرام سرمست با بیان اینکه موارد قابل‌توجهی در این مطالعات وجود داشت افزود: البته یک مورد قابل‌رفع بوده و آن نگاه فرا بخشی است که باید به پیوند بین بخشی و روستایی اشاره شود، چراکه باید مزیت‌های رقابتی نیز توجه است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت اشتغال در روستاها، بیان کرد: دیدگاه زمینه‌ای در تحقیقات لازم است و در مطالعات بخش‌های بعد پیوند‌ها برسی و هدفمند شود نه آن چیزی که سنتی بوده ادامه پیدا کند.

سجاد چهرقانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قم نیز در این جلسه،عنوان کرد: مقرر بود تمام مطالعات مورد استفاده قرار بگیرد، چراکه مهم‌ترین سرمایه موردنظر ما و همه، نیروی انسانی است و برای جمع‌بندی سرمایه انسانی لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر اهمیت تولید روستایی تصریح کرد: شهر‌های مختلف حومه قم باید یک نقطه خود اتکایی برای روستا‌ها باشد، مراکز روستایی و صنعتی استفاده‌نشده‌ای در قم وجود دارد، همچنین کمبود جمعیت در سلفچگان وجود داشته که یکی از دلایل عدم اشتغال‌زایی در این بخش شده است.

چهرقانی با اشاره اهمیت نوآوری و ابداعات شغلی افزود: در اشتغال و اقتصاد، باید کار تازه انجام شود و برند سازی می‌تواند جایگاه خوبی را برای قم ایجاد کند.

محسن بهشتی افزود: باید با رویکرد جدیدی جمعیت این مناطق بالا برود، چراکه هر چقدر سلفچگان تقویت شود روستا‌های همجوار نیز تقویت خواهد شد.

در انتهای این جلسه چند طرح شهری و روستایی موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

لزوم توجه به ابداعات شغلی در روستا‌ها

برچسب ها: استاندار قم ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.