سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرماندهی تیپ ۸۳ قم معرفی شد

باحضور نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام منتظر زاده سرپرست فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع)معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در مراسمی که صبح امروز برگزار شد نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام مجید منتظر زاده را به عنوان سرپرست این تیپ معرفی و از خدمات یک ساله حجت الاسلام معتمد قدردانی کرد.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنانی به تشریح اصول مرتبط با این تیپ پرداخت و گفت: در رویکرد جدید تیپ ۸۳ تنها متعلق به حوزه علمیه قم نیست بلکه متعلق به تمام حوزه‌های علمیه کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تیپ ۸۳ امام جعقر صادق (ع) را از ورود به هرگونه جناح بندی سیاسی بر حذر داشت و در عین حال تاکید کرد: این مسئله به معنای بی طرفی در سیاست نیست، اما مبنای سپاه ورود نکردن به جناح بندی سیاسی است.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی تاکید کرد: تیپ ۸۳ امام جعفر صادق باید در عین حفظ اصول پرچمدار انقلابی گری مبتنی بر عقلانیت باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه به طرح برخی تقابل‌های دروغین مانند (علم یا ایمان)(خدا یا مردم) (انقلابی گری یا عقلانیت) گفت: انقلابی گری به معنای احساس و هیجان و کار بدون پشتوانه عقلانی نیست بلکه مبتنی بر محکم‌ترین عقبه‌های فکری و اعتقادی است.

او با اشاره به اینکه برخی میگویند بسیجی اهل عقل نیست و تنها اهل تعبد بر ولایت است تصریح کرد: بسیجی اهل انقلابی گری مبتنی بر عقل است و تعبد ماهم نسبت به ولایت مبتنی بر قوی‌ترین استدلال هاست.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی برخی سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بی بصیرتی برخی علما در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: به گفته ایشان از این بی بصیرتی نسبت به واقعیات زمان ضربه‌هایی به اسلام وارد شده بنابراین باید مراقب باشیم (خطرسازی ها) ما را از خط‌های اصلی و محوری باز ندارد.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی با این مقدمه مطالبات سپاه را از حوزه‌های علمیه انقلابی و اثرگذار مطرح کرد و گفت: حوزه‌ها باید با درک درست و به موقع از واقعیات برنامه ریزی و مقاومت مردانه اینگونه مسائل را در جامعه تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در تشریح اولین مطالبه یعنی درک درست و به موقع از واقعیات گفت: حوزه باید بداند در کجا سکوت کند و در کجا فریاد بزند.

او در تشریح بند دوم این مطالبات (برنامه ریزی) هم گفت: این برنامه‌ها باید هدایت شده باشد که بهترین برنامه بیانیه گام دوم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در تشریح بند سوم این مطالبات (مقاومت مردانه) به ۶ سال نرمش و مذاکره با اروپا و آمریکا اشاره و تصریح کرد: با این وجود مقاومت کشور در ۶ ماه گذشته نتیجه اش بیشتر از ۶ سال قبل آن بود به گونه‌ای که امروز آمریکا قدرت عمل را از دست داد تا جائیکه در برابر ساقط کردن پهبادش نتوانست کاری انجام دهد و اسرائیل و عربستان هم از قدرت بازدارندگی ایران به هراس افتاده اند.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی تاکید کرد: مردم ایران نیز امروز ترس از جنگ ندارند، چون از توان نیرو‌های خود آگاهاند و همه این‌ها نتیجه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد سپاه سخن گفت و تصریح کرد: حضرت آقا با هیچ کس تعارف ندارد و اگر مطلبی واقعیت نداشته باشد به زبان نمی‌آورند.

او گفت: ما رضایت حضرت آقا را رضایت امام زمان و خدا میدانیم و به ایشان هم قول داده ایم تمام مطالبات ایشان را با استقامت مبتنی بر بصیرت محقق کنیم.

حجت الاسلام و الملسمین حاجی صادقی یادآورشد: ما باور داریم انقلاب اسلامی تولد جدید اسلام ناب محمدی (ص) بود و با استقرار نظام ولایی، عینیت بخشی غدیر شد و ما هم وظیفه برای آماده سازی ظهور داریم.

انتهای پیام/ح

مراسم معارفه سرپرست فرماندهی تیپ ۸۳ قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.