سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۶۰۶ هزار راس دام سبک و سنگین در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: در سطح شهرستان شهربابک حدود ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۶ هزار راس دام سنگین و حدود ۳۰ مرغداری فعال موجود دارد.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن گرامیداشت روز ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی ، این روز مهم را به دست اندرکاران حوزه دامپزشکی تبریک گفت و از تلاش‌های شبانه روزی و زحمات کارکنان این شبکه تقدیر کرد.

او گفت: دامپزشکان و کارشناسان این حوزه در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صف اول قرار دارند و تاثیر علم و آگاهی و زحمات آنان در عرصه سلامت و امنیت غذایی بر هیچ کس پوشیده نیست و از آنجایی که بخش عمده‌ای از غذای انسان از دام و فرآورده‌های دامی تامین می‌شود و نظارت بر آن‌ها بر عهده دامپزشکی است، بر همین اساس دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم که هر سال رویکرد‌های سلامت، امنیت غذایی و دامپزشکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او بیان داشت: در سطح شهرستان شهربابک حدود ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۶ هزار راس دام سنگین و حدود ۳۰ مرغداری فعال موجود است و حفاظت از این سرمایه عظیم در شرایط بسیار سخت موجود نقش بسیار مهمی است.

اسدی افزود: نقش دیگر دامپزشکی در سطح فرآورده‌های دامی و مواد خامی است که با نظارت دقیق و مستمر و پایش محصولات تلاش می‌کند محصول بسیار سالمی را به سفره مردم بفرستد.

انتهای پیام /ی

تلاش برای تامین امنیت غذایی مردم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.