سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما خبر داد:

آغاز پرواز‌های اربعین از ۲ مسیر جدید ایلام و کرمانشاه به نجف

جمشیدی گفت: نخستین بار پرواز‌های ایلام و کرمانشاه به نجف در ایام اربعین با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جمشیدی معاون بازرگانی و عملیات شعب هما در نشست خبری امروز خود، با بیان اینکه طبق روال سال گذشته با تجهیز تمامی امکانات عملیات پروازی اربعین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: با برنامه‌ریزی وسیعی که انجام شد، ۲ مسیر جدید از شهر‌های ایلام و کرمانشاه به مسیر نجف تعیین کرده‌ایم.

او ادامه داد: ۹۹ درصد از پرواز‌ها از تهران به نجف انجام می‌شود و ما برای اولین بار پرواز‌های فوق‌العاده‌ای را از شهر‌های ایلام و کرمانشاه به نجف در نظر گرفته‌ایم.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما اظهار کرد: تمامی ناوگان خود را برای مسیر‌های تهران به نجف در نظر گرفته‌ایم و از شهر مشهد به نجف ایران‌ایر پرواز نخواهد داشت.

جمشیدی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کل پرواز‌های این شرکت از دوازدهم مهر آغاز شده و تا دوم آبان‌ ادامه دارد، گفت: ۱۴۷ پرواز در مسیر تهران - نجف - تهران، ایلام - نجف - ایلام و کرمانشاه - نجف - کرمانشاه رفت و برگشت برای این ایام در نظر گرفته شده است.

او توضیح داد: ۷۴ پرواز از مسیر تهران - نجف - تهران در ایام اربعین از تاریخ دوازدهم مهرماه تا دوم آبان‌ در نظر گرفته شده و ۶۸ هزار و ۲۸۰ صندلی برای این پرواز‌ها در اختیار مسافران قرار گرفته است.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما بیان کرد: ۱۶ پرواز رفت و برگشت مسیر ایلام - نجف - ایلام شامل هزار و ۹۲۰ صندلی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

جمشیدی افزود: در مسیر کرمانشاه - نجف - کرمانشاه هم ۴۷ پرواز رفت و برگشت شامل ۵ هزار و ۶۴۰ صندلی هم در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر پرواز ایلام به نجف را از روز گذشته آغاز کرده است، گفت: به دلیل آنکه در این ایام به طور معمول تمامی مسیر‌های رفت پر و برگشت خالی است، تنها در ایام اربعین برای دو مسیر ایلام و کرمانشاه پرواز‌های نجف را در نظر گرفته‌ایم.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما درباره نرخ‌های این پرواز‌ها هم، گفت: در پرواز‌های ایلام و کرمانشاه نرخ‌های رفت و برگشت به نجف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در مسیر‌های تهران به نجف هم طبق نرخ مصوب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید: شرکت هواپیمایی هما سود عملیاتی ۴۱ میلیاردی به ثبت رساند

جمشیدی با بیان اینکه پرواز‌ها در مسیر‌های ایلام و کرمانشاه از طریق هواپیمای ای‌تی‌آر انجام می‌شود، گفت: فروش بلیط‌های این پرواز‌ها به صورت کامل تنها در دفاتر فروش بلیط هما انجام می‌شود و به صورت اینترنتی هم مسافران می‌توانند از طریق هواپیمایی ایران ایر خریداری کنند.

او بیان کرد: تمامی بده‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مسیر فرودگاه نجف و بغداد تسویه شده، زیرا اگر بدهی در این مسیر وجود داشت، اجازه پرواز به شرکت هواپیمایی ایران ایر داده نمی‌شد.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما اظهار کرد: پرواز ایلام و کرمانشاه به نجف برای اولین بار انجام می‌شود و در صورت افزایش درخواست‌ها این پرواز در سایر ایام هم راه‌اندازی می‌شود، اما هم‌اکنون این پرواز‌ها تنها برای ایام اربعین است.

جمشیدی توضیح داد: مشکل سوخت‌رسانی به هواپیما‌ها وجود ندارد و تمامی هواپیما‌ها از ایران سوخت‌گیری می‌کنند. برای این ایام ۳ هواپیمای ایرباس ۳۰۰۶۰۰ و دو هواپیمای ۳۲۱ و ۳۱۰ در نظر گرفته شده است.

معاون بازرگانی و عملیات شعب هما اظهار کرد: طبق روال همیشه تعهد ما به زوار خاص است و ما پرواز‌های این مسیر را تنها به دلیل برکت عتبات عالیات انجام می‌دهیم، اما در کنار این پروازها، پرواز‌های بین‌المللی هم طبق روال انجام می‌شود.

جمشیدی درباره تأخیرات پرواز‌ها هم، توضیح داد: حدود ۸۸ هزار و ۵۶۰ پرواز در ایام حج انجام شد که میانگین تأخیر آن‌ها ۱۹ دقیقه است بنابراین اگر هواپیما‌ها مشکل یا نقص فنی نداشته باشند، بدون کمترین تأخیری پرواز‌ها انجام می‌شود.

او افزود: پرواز‌های ایرتاکسی که وزیر راه و شهرسازی درباره آن صحبت کرده بود، مربوط به هواپیما‌های ای‌تی‌آر است که از فرودگاه ایلام و کرمانشاه به مسیر نجف انجام می‌شود.

انتهای پیام/
 

انجام ۷۴ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - نجف - تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.