سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۴۶ باب نمازخانه در مدارس استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از احداث ۴۶ باب نمازخانه در مدارس استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این جلسه با اشاره به تصویب شورای آموزش و پرروش استان در راستای احداث ۱۱۰ باب نمازخانه در مدارس استان، گفت: در این خصوص ۴۶ باب نمازخانه در حال احداث می‌باشد که از این تعداد ۱۶ باب در سال تحصیلی جدید تحول آموزش و پرورش داده شده است.

او با بیان اینکه سیاست‌های آموزش و پرورش در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی است، افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر اساس آموزه‌های قرآنی تدوین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به رابطه سند تحول بنیادین با گام دوم انقلاب اظهار داشت: آموزش و پرورش بدنیال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است که در این خصوص جهت توسعه نماز، قرآن و عترت در مدارس برش استانی و منطقه‌ای تدوین شده است.

ناصری ارتباط نزدیک مدارس با مساجد را یادآور شد و گفت: در سند تحول نگاه ویژه‌ای به ارتباط مدارس با مساجد و اماکن مذهبی دیده شده تا دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت، سبک زندگی اسلامی و ایرانی خود را نیز تقویت کنند.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش بایستی با تمامی نهاد‌هایی که در عرصه قرآنی فعالیت می‌کنند، تعامل و همکاری داشته باشد، بیان داشت: حوزه‌های درون سازمانی آموزش و پرورش نیز اگر فعالیت‌هایی در زمینه نماز و قرآن انجام می‌دهند، بایستی با معاونت فرهنگی و هنری اداره کل هماهنگی‌های لازم را بعمل آورند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز استان، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته ۳۰۰ نفر از ائمه جماعات روحانی و ۱ هزارو ۲۵۰ نفر فرهنگی وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس را بر عهده داشتند.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۴۱ هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کرده اند، گفت: در راستای پیوند مسجد و مدرسه در ۲۷۵ باب مسجد در کنار مدارس استان نماز جماعت توسط دانش آموزان اقامه شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش به آموزش عملی نماز برای کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی اشاره کرد و افزود: در طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم بالغ بر ۶۰ هزار نفر دانش آموز شرکت کرده اند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر دانش آموز نمره ثبت شده، ۲ هزار نفر نمره قبولی و ۴۴۰ نفر از دانش آموزان نمره ۲۰ را کسب کرده اند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ۶۵ هزار نفر دانش آموز در مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن شرکت کرده اند که این میزان ۸۰ درصد از دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

موسوی همچنین از پوشش ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در طرح مصباح هدی و امام شناسی خبر داد و گفت: ۱۶۰۰ مدرسه استان در بحث تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز فعالیت داشتند.

او همچنین گفت: در طرح تقلید و مرجعیت شناسی در دوره اول متوسطه بالای ۴ هزار نفر دانش آموز شرکت داشتند.

انتهای پیام/ح

برگزاری نماز جماعت در مدارس استان اردبیل

برچسب ها: نمازخانه ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.