سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن شورای شهر تهران؛

طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری در حمایت از مشاغل خانگی به تصویب نرسید

اعضای شورای شهر تهران با ۹ رأی مخالف یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب را به تصویب نرساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب در دستور کار یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور در سخنانی گفت: با توجه به این نکته که سال گذشته با کمک خدمات اجتماعی طرحی تهیه و مدون شد امیدواریم بتوانیم این طرح را به عید امسال (نوروز ۹۹) برسانیم و برای رساندن این طرح به آن زمان چاره‌ای نیست که یک فوریت آن به تصویب اعضای شورای شهر تهران برسد و کمیسیون تخصصی نیز بتواند به بررسی ابعباد آن بپردازد.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این دستور گفت: در بیان مخالفت من با این دستور به ماده ۲ این طرح اشاره می‌کنم که در آن تلاش در مسیر تحقق شعار رونق تولید ملی، استفاده از ظرفیت شهرداری تهران برای بازاریابی و کمک به اقتصاد افراد در معرض خطر آمده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فقط همین اهداف اگر تحلیل شود ما به روال سابق دامنه ورود شهرداری تهران را گسترش می‌دهیم و با توجه به شرایط درآمد و هزینه‌ای امروز شهرداری موضوع فوریت این بحث مطرح نیست.

رسولی تأکید کرد: این طرح ما را از وظیفه اصلی خودمان بازمی‌دارد و شهرداری را معادل سازی کمک دولت می‌کند.

پس از مخالفت رسولی الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این دستور گفت: در این طرح با استناد به ساماندهی مشاغل خانگی و مصوبه نظام شهری با عنوان توسعه ساماندهی و ارتقای کارآفرینی مورد توجه است و باید اعلام کنم که ستاد کارآفرینی تا به امروز در عملکرد خود موفق نبوده است.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان یک فوریت طرح استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر تهران با ۹ رأی موافق و ۹ رأی مخالف فوریت آن را به تصویب نرساندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.