سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورمختار در سوال از ظریف:

اگر سفارتخانه‌ها فایده‌ای برای کشور ندارند بهتر است در آنها را ببندیم/ فرانسه به پایگاه صادرات تروریست تبدیل شده است

نماینده مردم کبودر آهنگ گفت: آقای ظریف اگر سفارتخانه‌ها چیزی عاید کشورمان نمی‌کنند بهتر است که درآنها ببندیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در جلسه علنی امروز پارلمان در سوالی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره اقدامات اقتصادی وزارت امور خارجه و نقش این دستگاه در ارتقای جایگاه ایران و ایرانی، اظهار کرد: آقای ظریف توضیحاتی که شما درباره حوزه مسائل اقتصادی ارائه دادید کلی بود و نگفتید که چه توافقاتی در حوزه اقتصاد صورت گرفته و چه قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است، بهتر است که کمی مستندات را ارائه کنید.

پورمختار افزود: ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی خوب است اما بیشتر به کشورهای خارجی مربوط است.

بیشتر بخوانید: وظیفه وزارت خارجه بستن قرارداد و جذب سرمایه نیست/ روابط با همسایگانمان را با جدیت ادامه می‌دهیم 

نماینده مردم کبودر آهنگ بیان کرد: توقع ما این است که مردم و نمایندگان مستحضر شوند که برای جلب سرمایه‌گذاران خارجی چه اقداماتی صورت گرفته آن هم در شرایطی که تبلیغات سنگینی برای ناامن جلوه دادن ایران از سوی دشمنان صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: وظیفه وزارت امور خارجه این است که اقداماتی دفعی برای این تبلیغات انجام دهند و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ایران را جذب کنند.

پورمختار تصریح کرد: بسیاری از ایرانیان از بی‌توجهی سفارتخانه‌ها شکایت دارند و می‌گویند که در حوزه اقتصادی از آنها حمایت نمی‌شود.

نماینده مردم کبودر آهنگ ادامه داد: وزارت خارجه مسئول قراردادهای اقتصادی نیست اما انتظار داریم که تسهیل‌گر این مسئله باشد پس اگر شما سرمایه‌گذار پیدا می‌کنید اما  سازمان‌های ذیربط وظیفه خود را در جذب آنها ایفا نمی‌کنند آنها را معرفی کنید تا مجلس برخورد کند.

او تأکید کرد: سوال دیگر بنده این است که وضعیت پاسپورت ایرانی به چه صورت است؟ چرا ارتباط ما با کشورهای آمریکای لاتین به حداقل رسیده؟

او گفت: اگر سفارتخانه‌ها چیزی عاید کشور ما نمی‌کنند بهتر است در آنها را ببندیم، فرانسه به پایگاه منافقین و صادرات تروریست تبدیل شده و اقدامات آمریکا برخلاف منشور سازمان ملل علیه ایران نیز به وضوح مشخص است، در راستای مواردی که ذکر کردم وزارت امور خارجه چه اقداماتی انجام داده است؟

نماینده مردم کبودر آهنگ گفت: سال گذشته شاهد اخراج دو دیپلمات بی‌گناه از هلند بودیم که شما اعتراض کردید، سوال من این است که چه اقدام متقابلی انجام دادید؟ اعتراض که تنها کفایت نمی‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.