سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوجاقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سلیقه مربیان در انتخاب ووشوکاران نقشی نداشته است/ چینی ها داوری را تحت فشار قرار می دهند

سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا گفت: هر ورزشکاری که در رقابت‌های انتخابی پیروز شده در اردوی تیم ملی حضور دارد.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب نفرات تیم ملی برای مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: به هر حال بعد از برگزاری مسابقات انتخابی مختلف ۱۰ ورزشکار در ۱۰ وزن نفرات ثابت تیم ملی شدند. همچنین از بین نفرات حاضر در اردوی تیم ملی مجاز هستیم که ۵ وزن را به رقابت‌های شانگ‌های چین ببریم به همین علت سطح آمادگی روحی و روانی ورزشکاران را در نظر گرفتیم و با اطلاعات و آنالیزی که از رقبای جهانی خود داشتیم بعد از بررسی همه جوانب در جلسه کادر فنی و مدیریت ترکیب نهایی تیم ملی را مشخص کردیم.

اوجاقی درباره اینکه ترکیب تیم ملی ووشو مردان جوان است، گفت: بله اکثر ورزشکاران ما جوان هستند. یکی از ووشوکاران برای اولین بار به مسابقات شانگ‌های چین اعزام می‌شود و ۳ ورزشکار هم از رده جوانان به بزرگسالان راه یافتند و فقط محمد سیفی در بین نفرات اعزامی با تجربه است. آخرین اردوی خود را قبل از اعزام به مسابقات شانگ‌های چین در تهران برگزار می‌کنیم و طبق برنامه روز ۲۴ مهرماه عازم این کشور می‌شویم تا برای مسابقات آماده شویم.


بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی ووشوی ایران مشخص شد


سلیقه مربیان در انتخاب ووشوکاران نقشی نداشته است 

سرمربی تیم ملی ووشو درباره اینکه با انتخاب ووشوکاران جوان برای مسابقات جهانی شانگ‌های چین به نوعی ریسک نکرده است، گفت: همه تلاش خود را کردیم که  بهترین شرایط برای ورزشکاران جوان خود فراهم کنیم. همچنین ووشوکاران جوان در مسابقات انتخابی پیروز شدند و ملی پوشان از طریق این مسابقات به اردوی تیم ملی راه یافتند و سلیقه مربیان در انتخاب ووشوکاران نقشی نداشته است و هر ورزشکاری که در رقابت‌های انتخابی پیروز شده است در اردوی تیم ملی حضور دارد.

او درباره اینکه اردوی مشترک با تیم‌های ملی ارمنستان و افغانستان و محک جدی برای مسابقات جهانی شانگ‌های چین خوردند، بیان کرد: بله با برگزاری اردوی مشترک به ارمنستان و افغانستان توانستیم نقاط ضعف و قوت ورزشکاران  را شناسایی کنیم و ووشوکاران از لحاظ روحی و روانی هم به شرایط مسابقات جهانی رسیدند.

به صلاح نبود اردوهای خارجی برگزار کنیم 

اوجاقی درباره اظهارات علی نژاد مبنی بر اینکه برگزار نکردن اردو‌های خارجی نقطه ضعف فدراسیون ووشو محسوب می‌شود، گفت: به هر حال وضعیت اقتصادی ورزش کشورمان باعث شد که نتوانیم اردو‌های خارجی برگزار کنیم. شرکت در اردو‌های خارج از کشور هزینه‌های زیادی دارد و شرایط فدراسیون ووشو به صورتی بود که به صلاح نبود که این کار را انجام بدهیم. براین اساس با بضاعتی که داشتیم اردو‌های خود را در داخل کشور برگزار کردیم و تیم‌های ملی خارجی هم درخواست‌هایی برای برگزاری اردوی مشترک با ما داشتند که در نهایت درخواستشان مورد قبول قرار گرفت و آن‌ها با ووشوکاران کشورمان تمرین و مسابقه دادند.

او ادامه داد: علاوه بر این ما سعی کردیم مسابقات جهانی را برای ووشوکاران مشابه سازی کنیم و در مسابقات تدارکاتی با تیم‌های خارجی داور هم داشته باشیم تا ورزشکاران جوان ما از لحاظ روحی و روانی به آمادگی دست یابند.

سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا درباره اینکه گفته می‌شود پنج وزنی انتخاب می‌کنند که چینی‌ها در آن اوزان قوی نیستند، گفت: این موضوع شایعه است چرا که چینی‌ها در همه اوزان قوی هستند و به شانس و قرعه ما در مسابقات جهانی بستگی دارد که با چینی‌ها مسابقه بدهیم یا نه! ما و چینی‌ها در  بازی‌های آسیایی در ۴ وزن به فینال راه یافتیم که در ۲ وزن موفق شدیم حریف چینی خود را ببریم.


بیشتر بخوانید: نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


چینی ها داوری را تحت فشار قرار می دهند 

اوجاقی درباره اینکه با توجه به اینکه مسابقات جهانی در شانگ‌های چین برگزار می‌شود نگرانی بابت داوری این مسابقات ندارد، بیان کرد: به هر حال حق میزبانی در مسابقات جهانی مهم است و این رقابت‌ها برای چینی‌ها اهمیت خاصی دارد و به طور حتم داوری را تحت فشار قرار می‌دهند. ما قصد داریم به دور از بحث ناداوری‌ها نتیجه خوبی در شانگ‌های چین بگیریم.

او درباره اینکه از حریفانشان در مسابقات جهان شناخت دارند و پیش بینی اش از نتایج وشوکاران بیان کرد: حریفان اصلی ما از کشور‌های چین، روسیه، مصر و ویتنام هستند. همچنین سطح مسابقات جهانی از لحاظ کمی و کیفی بالاست و بیش از ۱۰۰ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند و کارمان سخت است، اما همه سعی خود را می‌کنیم که عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته باشیم.

علی نژاد از  کمک به تیم ملی ووشو دریغ نکرد 

اوجاقی درباره اینکه حمایت‌های لازم برای حضور مقتدرانه ووشو کاران در مسابقات جهانی صورت گرفته است، گفت: بله با وجود اینکه وضعیت اقتصادی ورزش کشورمان خوب نیست، اما علی نژاد رئیس فدراسیون از کمک به تیم ملی دریغ نکرد و همه امکانات و تجهیزات خوب را در اختیارمان گذاشت. فدراسیون ووشو توانایی برگزاری اردو‌ها و اعزام به مسابقات جهانی را دارد. فدراسیون ووشو با مدیریت خوب علی نژاد توانسته شرایط خوبی را برای تیم ملی فراهم کند.


بیشتر بخوانید: افغانستانی‌ها با تیم ملی ووشو اردوی مشترک برگزار می‌کنند


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.