سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین مانور نظامی آمریکا با عنوان جنگ با سپاه پاسداران که نتیجه‌ای فاجعه‌بار برایشان داشت و هیچگاه رسانه‌ای نشد + فیلم

اسناد محرمانه‌ای از بزرگترین مانور نظامی آمریکا لو رفته است که نشان می‌دهد این کشور در مواجهه با ایران ناتوان است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، چالش جالب هزاره ۲۰۰۲ یک رزمایش مهم (احتمالاً بزرگ‌ترین رزمایش از نوع خود در تاریخ) بود که توسط نیرو‌های مسلح آمریکا در میانه سال ۲۰۰۲ اجرا شد. این تمرین که از ۲۴ ژوئیه تا ۱۵ آگوست اجرا شد و ۲۵۰ میلیون دلار هزینه داشت، شامل هم تمرین‌های واقعی و هم شبیه‌سازی‌های کامپیوتری بود. این رزمایش قرار بود آزمایشی از «تحول» آینده نیروی نظامی آمریکا باشد و گذاری به سمت فناوری‌های جدید که جنگ شبکه‌ محور را ممکن می‌سازد و جنگ‌افزار و تاکتیک‌های قدرتمندتری فراهم می‌کند. دو طرف جنگ شبیه‌سازی شده آمریکا، تحت عنوان «آبی» و ایران، تحت عنوان «قرمز» بودند.

رنگ قرمز که توسط سپهبد بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی آمریکا ژنرال پل ک. ون رایپر فرماندهی می‌شد، از روش‌های قدیمی برای فرار کردن از شبکه نظارتی الکترونیکی پیشرفته آبی استفاده کرد. ون رایپر از پیک‌های موتوری برای انتقال فرمان‌ها به نیرو‌های خط مقدم و علائم نوری به سبک جنگ جهانی دوم برای ارسال هواپیما‌ها بدون استفاده از ارتباطات رادیویی استفاده کرد.

قرمز یک اولتیماتوم از آبی دریافت کرد که در واقع یک سند تسلیم بود و خواستار پاسخ در ۲۴ ساعت شده بود. با هوشیار شدن نسبت به قصد آبی، قرمز در روز دوم رزمایش یک ناوگان از قایق‌های کوچک را به کار گرفت تا مکان ناوگان آبی را مشخص کند. در یک حمله پیشگیرانه، قرمز حجم عظیمی از موشک‌های کروز را شلیک کرد که حسگر‌های الکترونیکی آبی توانایی پاسخگویی به آن‌ها را نداشتند و ۱۶ کشتی جنگی را غرق کرد. این‌ها شامل یک ناو هواپیمابر، ده رزمناو (Cruiser) و پنج تا از شش وسیله آبی-خاکی بودند. یک پیروزی معادل در جنگی واقعی باعث مرگ بیش از بیست هزار پرسنل نیروی دریایی آمریکا می‌شد. پس از مدت کوتاهی از حملات موشک‌های کروز، بخش قابل توجه دیگری از ناوگان آبی توسط ناوگانی از قایق‌های کوچک قرمز که حملات متعارف و نیز حملات انتحاری انجام دادند و آبی نتوانست به آن خوبی که انتظار می‌رفت آن‌ها را شناسایی کند، «غرق» شد.


بیشتر بخوانید: نخستین تصاویر از انبوه غنایم سعودی که به دست یمنی‌ها افتاده است


انتهای پیام/
 

شکست سنگین آمریکا از کشورمان در یک مانور محرمانه نظامی + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
کلثوم کرمیان
۰۹:۴۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
عین بچه های ننر که پدر و مادر بسیار بیشعوری دارن خخخخخخ
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آمریکارا زیرپاه له کردیم ای جان درود بر سپاهیان اسلام
مرگ بردشمنان ایران امپراطور بسوزید وبمیرید ازاقتدارایران امپراطوررررررررررررررر رررررررررررر ررررررررررررررررررررر
امیر
۱۹:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
به گفته رهبر عزیز.. امریگا هیچ غلطی نمیتواند بکند
علی
۰۹:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اول از همه بگم هیچ وقت آمریکا رو دست کم نگیرید این تجهیزات نظامی که الان به دنیا نشون میدن به عنوان سلاح های پیشرفته چیزهایی است که شاید ۳۰ سال پیش ساخته باشن غیر از اون تجربه های جنگی آمریکا خیلی بیشتر از ایرانه از جنگ جهانی اول و دوم جنگ ویتنام کره افغانستان عراق پاناما و کلی جنگ های غیر مستقیم مثل سوریه و جنگ با داعش تو عراق و... سیاستی که اینا پیش گرفتن همون سیاست مقابله با شوروی است به قول خودشون که می گفتن شوروی غولی است با پاهای چوبی
ممد
۰۸:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام
لطفا اون اسناد رو منتشر کنید تا ما هم بخونیم. عادت ندارم بدون منبع موثق حرفی قبول کنم.
زمانی که ما مشغول خواندن این خبریم و از شکست دشمن مست غرور هستیم دشمنان واقعی ملت و وطن مشغول ارتشا، اختلاس، تخریب پایه های اجتماعی و اقتصادی و تخریب جنگل های کشور هستند. در این عصر درس دشمن شناسی مهمترین درسی است که دانشگاه ها و رسانه های ما باید داشته باشند که ندارند! دلیل حمله نکردن آمریکا ترس از نیروی نظامی ما نیست بلکه منتظر نشسته تا دزدان و غارتگران و اختلاسگران و مخربان کار خودشون رو انجام بدن بعد راحت پا بگذاره روی گلوی ما ، زمانی که دیگه این میوه شیرین و زیبای ما از درون خودش بخاطر کرمهای داخلی پوسیده!
سعید
۲۲:۲۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
امریکایی ها تجربه چند جنگ خیلی سخت را دارندو نباید گول حرف های انها را بخوریم برای غلبه بر انها باید بگونه ای اماده باشیم که انگار با انها راه میرویم با انها میخوابیم با انها فکر میکنیم یعنی باید در تمام ساعت آنها را در رصد خود داشته باشیم لحظه ای غافل نشویم که مانع هر عملیاتی علیه کشورمان شویم انشالا.
ابراهیمی
۲۲:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگه امریکا بدونه دربرابر ایران می تواند پیروز بشود امروز را به فردا نمی گذارد برسد ،امروز میزنه
درودی سپاهیان وطنم
Javad
۲۱:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
نمیدونم چرا یاد اون قسمت از برره که بادشمن فرضی می جنگیدند و شکست خوردند افتادم
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
تا خامنه ای در این جهان رهبر ماست ،تا قدرت ایمان به دل ملت ماست ،مابیم نداریم زخیل دشمن ،چون سایه صاحب الزمان بر سرماست .
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
گول این حرفهای آمریکاییها رو نخورید جنگ کردن و تغییر تاکتیک رو خوب بلدن متحد آمریکا کانادا ، انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، پرتقال و.... حریف ما فقط آمریکا نیست . ( هیچ وقت حریف خودت رو دست کم نگیر ) یا حق
کاظم
۰۰:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
برادر عزیزم.ظاهراً فراموش کردید در جنگ تحمیلی بنا بر آمار اعلام شده توسط خود کشورهای متجاوز ما از ۱۳ کشور اسیر داشتیم یعنی فقط ۱۳ کشور بصورت مستقیم با ما به جنگ برخاسته بودند و بیش از ۲۵ کشور که همین هایی که نام بردید هم از انواع کمک ها از اطلاعاتی و تسلیحاتی و هر چیزی که فکرشو بکنید به عراق کمترین کوتاهی نکردن و ارتش بعثی رو با به بروز ترین تسلیحات تجهیز میکردن.اگار همین دو سه سال قبل رو فراموش کردید که سعودی و امارات و قطر و بحرین و ترکیه و آنریکا و انگلستان و.....چه هزینه های گزافی در پشتیبانی از داعش و دیگر گروههای دست پروده خودشون در سوریه و عراق انجام دادن ولی نتیجه چی بود؟نه عزیز من هرجایی که ما از ایمان و پشوانه دینی و فرهنگ شهادت استفاده کردیم پیشرفته ترین سلاح ها هم نا کارآمد جلوه کردن.و هر جا که که قافیه معنویت و دین مداری و فرهنگ مهدویت و علوی را باختیم ضربات سختی خوردیم.مثل حال و روز امروز کشورمون که عده ای با توکل به خدا و دین و مذهب و فرهنگ شهادت حسینی و فرهنگ انتظار برای ظهور آقا امام زمان (عج) پهباد متجاوز آمریکایی رو با تجهیزات ساخته شده زیر سایه این فرهن سرنگون میکنن و از آمریکا جز چند روز اخبار جعلی و هوچیگری صدای دیگری در نمیاد ولی در جبهه مقابل اونهایی که آبرو و شرف و ناموس و فکر و سلول سلول بدنشون راه نجات ملت را در تابعیت بی چون و چرا از فرهنگ ننحط و شیطان زده غرب میدونن مثل سازمان منافقین برعلیه ملت و کشور خودشون سلاح دست گرفتن و بی غیرتی و فحشا رو در خانواده اصیل ایرانی با هزاران سال تمدن رواج دادن و آمارهای مربوطه رو میبینیم.حالا نبرد ۳۳ ردزه حزب الله قهرمان و مقاومت جانانه حوثی های یمن و....بماند.تمنای کمی خود باوری.