سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکریم دانش آموزان مدرسه شهید متولی از سالمندان کاشانی

دانش آموزان دبیرستان شهید سید فرهاد متولی نوش آباد در یک اقدام فرهنگی اجتماعی با بازدید و دلجویی از سالمندان مجتمع بهزیستی و توانبخشی سالمندان و معلولین گلابچی شهرستان کاشان درس تکریم و نوعدوستی را مشق کردند.

مکاریان مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: دانش آموزان این مدرسه در قالب برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و دیدار سالانه دانش آموزان این واحد آموزشی از سالمندان بازدید کردند و آن‌ها را مورد تفقد و دلجویی و محبت قراردادند.

او، با تأکید بر چشم انتظاری سالمندان در این مراکز نگهداری و لزوم آموزش فرزندان به تکریم و مهربانی پدران و مادران سالمند افزود: بازدید بچه‌ها از سالمندان افزون بر نهادینه سازی فرهنگ مهرورزی و محبت به سالمندان و احترام به بزرگتر‌ها می‌تواند از بحران‌های روحی و عاطفی در آن‌ها پیشگیری کند.

به گفته او، در آموزه‌های ملی و دینی ما محبت به سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است و همه شهروندان جامعه به ویژه خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که محبت به سالمندان و معلولان هرگز نباید فراموش شود و این فرهنگ باید از دوران کودکی در خانه و مدرسه ترویج شود.

مکاریان، حضور با نشاط شهروندان به ویژه جوانان با سالمندان و معلولان را سبب ارتقای روحی آن‌ها دانست و گفت: همه امید مددجویان در آسایشگاه ها، به پرستاران و مربیان این مرکز است بنابراین حضور سایر شهروندان نیز می‌تواند باعث تقویت روحیه مددکاران هم شود.

او با تاکید بر اینکه سالمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند گفت: برقراری ارتباط اجتماعی با آن‌ها باعث تقویت شادابی و تامین سلامت روحی و عاطفی آن‌ها و توسعه رابطه بین نسلی و بهداشت روانی جامعه می‌شود.

شایان ذکر است: مدرسه شهید سید فرهاد متولی که همواره صاحب نام و همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی از جمله رتبه برتر دانش آموزان آن در مسابقات استانی شعر و رتبه‌های اول در مسابقات تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال، عروسک گردانی و احکام در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ است ۱۶۰ دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه (هفتم، هشم و نهم) و ۲۰ معلم دارد.

انتهای پیام/م
 

دانش آموزان مدرسه شهید متولی تکریم سالمندان را مشق کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.