سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ۴۴ گیت برای عبور زائران از شلمچه

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از پیش بینی ۴۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی در بخش عراقی و ایرانی شلمچه خبر داد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد نظارت دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند ظهر امروز در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش کارکرد ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با محوریت اربعین در محل قرارگاه ستاد اربعین در مرز شلمچه برگزار شد، گفت: در بخش ایرانی شلمچه ۲۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و ۱۶ گیت برای عبور خارجی ها پیش بینی شده و در بخش عراقی شلمچه نیز ۲۰ گیت برای عبور زائران به صورت مشترک پیش بینی و نصب شده است.

او با بیان اینکه کارکرد سازمان منطقه آزاد اروند در دو بخش عراقی و ایرانی مرز شلمچه به انجام رسیده است، افزود: در بخش عراقی شلمچه اقداماتی همچون بهبود روشنایی محوطه، نصب سایه بان و داربست، انجام نظافت و آبرسانی و پارکینگ خودرویی برای جابجایی زائران ایرانی توسط خودروهای سازمان یافته عراقی شامل ون، اتوبوس و مینی بوس انجام شده، در هماهنگی با طرف عراقی بر روی نرخ گذاری کرایه خودروها نیز بحث و تبادل نظر کردیم.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت:موضوع ساماندهی ترمینال و نصب کیوسک برای استقرار نیروهای نظامی که کار رفت و آمد زائران را کنترل می کنند نیز در بخش عراقی به انجام رسیده ضمن آنکه موضوع ارائه خدمات اولیه، آبرسانی و لجن کش برای موکب تبریز که در بخش عراقی شلمچه مستقر است نیز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده، کار آبرسانی و برق رسانی به تمام تاسیسات ایرانی موجود در بخش عراقی شلمچه نیز توسط ادارات آبفا و برق نیز انجام می شود.

نظارت با اشاره به اینکه مرز شلمچه برای عبور زائران به صورت شبانه روزی باز است و نگرانی از این بابت وجود ندارد، تصریح کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در دو سوی شلمچه به جهت تسهیل در عبور و مرور زائران انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه کار خدمات دهی به زائران تا یک هفته پس از اربعین همچنان ادامه دارد، یادآور شد: مرز شلمچه تنها گذرگاه عبور اتباع خارجی از میان مرزهای چهارگانه کشور برای عبور زائران تعیین شده که ۹۰ کشور خارجی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی از این گذرگاه مرزی به عراق سفر می کنند.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین در بخش ایرانی مرز شلمچه خدمات بسیاری به زائران اعم از ایرانی و اتباع خارجی ارائه می شود بر همین اساس در نقطه صفر مرزی سایه بان و داربست نصب شده ضمن آنکه به منظور سهولت و آسانی در تردد زائران، کریدور اتباع خارجی را از ایرانی جدا کرده ایم و تمامی مسائل امنیتی و روشنایی در آن دیده و لحاظ شده است.

نظارت با بیان اینکه تمامی امکانات و خدمات قابل ارائه به زائران و نیروهای خدمات رسان در بحث اربعین از ابتدای ۵۵ هکتاری تا پشت گیت های پایانه مسافری توسط سازمان منطقه آزاد در اروند ارائه می شود، افزود: در حال حاضر مواکب، بیمارستان صحرایی و درمانگاه در منطقه مستقر شده اند و در مسیر جاده منتهی به مرز، کار ساماندهی و بهبود وضعیت دوربرگردانها و گاردریل نیز انجام شد، طبق برنامه ریزی انجام شده کار خدمات رسانی به زائران از فلکه مقاومت در خرمشهر تا نقطه صفر مرزی ارائه می شود.

او ادامه داد: به منظور کمک و خدمات رسانی ویژه به زائران در مسیر بازگشت از عراق، پایانه مسافری برون شهری در محدود ۱۳ هکتاری در منطقه شلمچه ایجاد می شود که طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در این پایانه زائران در هر ساعت از شبانه روز که از عراق به خاک کشورمان در شلمچه باز می گردند می توانند سوار بر اتوبوسهایی که برای همین منظور هماهنگ و مهیا می شود سوار شده و به مقاصد خود در استانهای مختلف بروند.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: براساس اقدامات انجام شده زمان ماندگاری زائران در مرز شلمچه برای عبور و رسیدن به عراق در کمتر از ۸ دقیقه انجام می شود که این زمان در سال گذشته به سه دقیقه رسید.

نظارت با اشاره به اینکه امسال به لحاظ زیرساختهای عمرانی به نقطه مطلوب رسیده ایم، از انجام اصلاحات ترافیکی لازم آنهم با اعلام پلیس راهور خبر داد و یادآور شد: به منظور بهره مندی تمامی مواکب (از نخستین موکب تا نقطه صفر مرزی) از فشار آب یکسان، در جهت ساماندهی و بهبود ایستگاه تقویت کننده فشار آب هزینه کردیم، ضمن اینکه در زمینه برق نیز تاسیسات لازم ایجاد شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، از آنجایی که کار تصمیم گیری برای کنترل محدوده، بر عهده دستگاههای امنیتی و انتظامی است در تلاشیم تا با ناجا و پلیس راهور استان در مورد ساماندهی تاکسی ها در محدوده ۱۳ هکتاری تا پارکینگ خودرویی اقدامات به جا و مناسبی را به انجام برسانیم.

به گفته او، فارس به عنوان یکی از استانهای معین خرمشهر در بحث اربعین برای زمان بازگشت زائران ۲۳ دستگاه اتوبوس را برای سوار کردن زائران هماهنگ کرده است.

انتهای پیام/ د

پیش بینی ۴۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.