او ادامه داد: از تک سورس بودن تامین قطعات خارج شویم و برای هر قطعه چند سورس داشته باشیم تا در شرایط سخت به مشکل برنخوریم.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به میز اول ساخت داخل، تصریح کرد: در میز اول ۲۰ قطعه برای داخلی سازی داشتیم و در میز دوم ۴ قطعه برای داخلی سازی داریم.
سلیمانی با اعلام اینکه در ۴ ماه گذشته از ۹۶ هزار خودروی موجود در کف پارکینگ به ۲۵ هزار خودرو رسیدیم، بیان کرد: در تولید پراید از یک هزار و ۷۷۰ یورو کاهش ارزبری به یک هزار و ۴۰۰ یورو رسیدیم و برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال به کاهش ارزبری زیر ۱۰۰۰ یورو برسیم.
بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد بین ۳۲ شرکت قطعه ساز/صرفه جویی ۸۵ میلیون یورویی با بومی سازی صنعت خودرو
در ادامه مراسم فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو بیان کرد: در حوزه داخلی سازی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاستهای وزارتخانه، در ایران خودرو کمیته ساخت داخل را زیر نظر حوزه مدیرعامل تشکیل دادیم که به صورت هفتگی جلسات داریم.
او در ادامه افزود: ماموریت جدید برای ساپکو در چارچوب اهداف ساخت داخل با اولویت توسعه فناوری و فنی و مهندسی تعریف شده است و همچنین میزان سهم داخلی سازی ۵ ماژول اصلی محصولات ایران خودرو را مشخص و تعریف کرده ایم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به برگزاری میز اول ساخت داخل در حوزه خودرو، تصریح کرد: در میز اول با همکاری قطعه سازان داخلی، برای قطعات داخلی سازی شده تاییدیه نمونه قطعه را گرفتیم و در نهایت ۶ قطعه در خط تولیدشان در حال تولید انبوه و استفاده است.
مقیمی گفت: یک روز خط ۶ قطعه دیگر از قطعات میز اول نیز در حال تست شدن است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در پایان بیان کرد: همه امکاناتمان را برای تکمیل قطعاتی که قرارداد داخلی سازی آنها در میز دوم امروز منعقد میشود، به کار خواهیم بست و این قطعات ۴۴ میلیون یورو برای ایران خودرو کاهش ارزبری دارد.
انتهای پیام/