سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مکانیزم شناسایی پول کثیف باید تعریف شود

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: باید تعریف مشخصی برای پول کثیف تعیین کرد، زیرا احزابی در کشور وجود ندارد.

غلامعلی جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی مباحث درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس گفت: ابتدا باید تعریف مشخصی برای پول کثیف تعیین کرد، زیرا احزابی در کشور وجود ندارد و باید نحوه و میزان کمک افراد به کاندیدا‌های انتخابات کاملا مشخص شود.

او افزود: شخصا گاهی بعد از انتخابات و یا حتی ماه‌ها بعد متوجه می‌شوم که یک شخص یا اشخاصی بدون اطلاع من و به صورت خودجوش اقداماتی را در زمان انتخابات انجام داده‌اند، حتی برخی از افراد در زمان برگزاری انتخابات کار‌های عجیب و غریبی برای رای آوردن کاندیدای مورد نظر خود انجام می‌دهند؛ که باید برای آن فکر اساسی کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر دستگاه‌های نظارتی باید برای پولی که به صورت مشروط از سوی پیمانکاران برای دریافت امتیاز در آینده به یک کاندیدا در زمان انتخابات پرداخت می‌شود، ورود کنند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه مکانیزم شناسایی پول کثیف کاملا باید تعریف و تعیین شود، گفت: در یک حوزه انتخابیه بسیار بزرگ نمی‌توان همه مردم را کنترل کرد گاهی در برخی روستا‌ها تیم‌های هواداری تشکیل می‌شود و میان خودشان برای رای آوردن یک کاندیدا کَل کَل به راه می‌اندازند و در این میان دعوا و زد و خورد‌هایی هم حتی بر سر صندوق‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: بحثی درباره ورود و برخورد با پول‌های کثیف در زمان انتخابات مجلس وجود ندارد به ویژه پول‌هایی که از ابتدا با شروطی به کاندیدا‌ها پرداخت می‌شود، اما اینکه هر شخصی در یک حوزه انتخابیه کاری را انجام دهد و به پای آن کاندید یا نماینده بنویسند هم درست نیست گاهی برخی می‌خواهند یک نماینده و کاندید را به این بهانه خراب کنند، لذا باید با حساسیت بیشتری به موضوع پول‌های کثیف در انتخابات ورود و بررسی انجام داد.

او با بیان اینکه تا زمانی که احزاب در کشور تشکیل و حساب‌ها شفاف نشود این مسائل وجود دارد، اظهار کرد: گاهی موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات به یک بهانه‌ای هم برای انتقام‌گیری و حذف رقیب تبدیل می‌شود و به نوعی جریان حاکم در یک حوزه انتخابیه رقیب را با این بهانه حذف می‌کند و در این موضوع باید رعایت عقلانیت و عدالت انجام شود و به صورت احساسی به این موضوع ورود نکرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.