سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ میلی‌متر باران در نیکشهر بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌ها در شبانه روز گذشته از حدود ۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سطح استان گزارش شده که بیشترین بارش با میزان ۴۵ میلی‌متر در توتان نیکشهر ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی هواشناسی ؛ محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از توتان بیشترین بارش‌ها به ترتیب در ایستگاه‌های «کهنوک میرآباد لاشار» ایرانشهر با ۳۶، «دستگرد» نیکشهر ۲۵، «کجدر» سرباز ۲۰، «بنت» و ««پیپ» نیکشهر ۱۹، «کله گان» و «انجیرک» سراوان ۱۰ میلی متر باریده است.

او  ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان بارش‌های پاییزه در استان ادامه داشته باشد به طوریکه امروز و فردا میزان بارش‌های قابل توجه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: نکنه مهم بارش‌های امروز نسبت به روز‌های اخیر دامنه فراگیری و زمان فعالیت بارش هاست به نحوی که علاوه بر عصر و بعداز ظهر، پیش از ظهر نیز انتظار بارش‌های رگباری در استان وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های ناگهانی در نقاط مختلف مرکزی و نیمه جنوبی استان محتمل است. بنابر این توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خوداری شود.

او با بیان اینکه رگبار‌های شدید و موقتی باران و تگرگ، رعدوبرق و تند بادشدید لحظه‌ای از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است، گفت: این سامانه‌ها به شدت بی نظم و پراکنده هستند به نحوی که ممکن است در نقاطی از شهر بارش‌های قابل توجه رخ دهد، اما سایر نقاط این چنین نباشد.

انتهای پیام/ع

همچنان بارش‌های پاییزه در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.