سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی مدارس برخی مناطق سیستان و بلوچستان

مدارس شیفت عصر شهرستان‌های میرجاوه، مهرستان و کنارک امروز به علت شرایط بد جوی تعطیل اعلام شد.

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  : با توجه به شرایط جوی حاکم بر این مناطق که شامل رعد و برق، تندباد‌های لحظه‌ای و باران‌های رگباری است، مدارس این شهرستان‌ها امروز تعطیل اعلام شده است.

شهنوازی افزود: از آنجا که این شرایط جوی در مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان حاکم است، احتمال تعطیلی مدارس دیگر شهرستان‌ها بنا به صلاحدید فرمانداری‌ها وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۵ این اداره کل گفت: با تقویت موج دوم سامانه بارشی در این استان انتظار می‌رود تا امروز بارش‌های همرفتی ادامه یابد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق شدید و وزش تندبادهای شدید لحظه‌ای در استان ادامه دارد.

او خاطرنشان کرد: امروز قدری دامنه فعالیت سامانه گسترش می‌یابد و علاوه بر نیمه جنوبی و سواحل، برخی مناطق مرکزی استان نیز شاهد رگبارهای باران و تگرگ، رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای خواهند بود.

ملاشاهی با اشاره به خطر برخی پدیده‌های ناشی از فعالیت‌های شدید همرفتی گفت: مهمترین اثرات مخاطره‌آمیز جریانات همرفتی، برخورد صاعقه بویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، رگبار باران همراه با تگرگ، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر است.

او  تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه‌های بارشی بویژه هنگام رعد و برق و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام/ع

تعطیلی مدارس سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.