سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سرگیری دریافت درآمد‌های مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین از تل‌آویو

تشکیلات خودگردان فلسطین با دریافت درآمد‌های مالیاتی جمع‌آوری شده از سوی رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر با دریافت درآمد‌های مالیاتی سرزمین‌های فلسطین که از سوی رژیم صهیونیستی جمع‌آوری شده است، موافقت کردند. این در حالی است که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه‌های گذشته مخالف پذیرفتن چنین درآمد‌هایی بودند.

مقامات فلسطینی به دلیل مناقشه با رژیم صهیونیستی بر سر پرداخت حمایت مالی به خانواده‌های فلسطینی‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی کشته و یا زندانی شده‌اند، مخالفت دریافت درآمد‌های مالیاتی بودند، اما اکنون چنین تغییرموضعی می‌تواند سبب کاهش بحران شدید مالی مقامات تشکیلات دولت خودگردان شود.

مقامات وزارت مالی فلسطین اعلام کردند نقل و انتقال مالیاتی تقریبا نیمی از بودجه این تشکیلات را تشکیل می‌دهد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات دولت خودگردان فلسطین، به اشاره به اینکه این دولت در چارچوب توافقات «صلح» موقت مجاز به دریافت همه درآمد‌های مالیاتی است، از فوریه از پذیرفتن اینگونه درآمد‌های مالیاتی از رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.

به موجب تصویب قانونی در آمریکا با هدف کاهش شدید کمک‌های مالی به فلسطین، مقامات واشنگتن در سال گذشته صد‌ها میلیون دلار از کمک‌های مالی به فلسطین را متوقف کردند.

واکنش حماس به توافق تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از توافق تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی درباره درآمد‌های مالیاتی و فعال کردن کمیته‌های اقتصادی مشترک انتقاد کرد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، جمعه شب گفت: تمام اتفاقات نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان اراده خود را برای رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل از دست داده است.

او افزود: توافقی که با اسرائیل امضا شد، موید این است که تصمیم (قبلی) برای توقف اجرای توافقات میان تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر، به اندازه جوهری که صرف نوشتن آن روی کاغذ شده است هم ارزش ندارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین درماه اوت گذشته از پایان بحران مالیات بر سوخت با اسرائیل پس از چند ماه گفتگو میان طرفین خبر داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.