سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳ واحد پرورش ملکه زنبور عسل در استان همدان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان از فعالیت ۳ واحد پرورش ملکه زنبور عسل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تاکنون در کشور ۸ میلیون و ۴۳۴ هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد، افزود: ایران از نظر تعداد کلونی زنبور عسل رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: تعداد زنبورداران کشور ۸۵ هزار و ۳۳۶ نفر است و سالانه ۹۰ هزار تن عسل در ایران تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه چین، آرژانتین و آمریکا و ایران به ترتیب بزرگترین تولید کنندگان عسل در دنیا هستند بیان کرد: در استان همدان نیز ۲۶۷ هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد.

نظر پور با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۲ هزار و ۱۶۶ زنبوردار است ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۷۹۳ تن تولید عسل استان همدان بوده است.

او ادامه داد: سرانه مصرف عسل در استان همدان یک کیلوگرم، تولید موم عسل ۲۹ تن، بره موم ۱.۲ تن و تولید ژل رویال ۲۸ کیلوکرم و گرده گل ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۳ واحد پرورش ملکه زنبور عسل با ظرفیت ۵ هزار ملکه فعالیت دارد افزود: یک مرکز ساخت دستگاه و آموزش تلقیح مصنوعی زنبور عسل داریم.

نظرپور با اشاره به فعالیت ۸ واحد دارای مجوز بسته بندی عسل با ظرفیت یک هزار تن در استان همدان افزود: یک اتحادیه زنبورداران و هفت تعاونی زنبورداران در استان فعال است.

او با بیان اینکه دو آزمایشگاه آنالیز عسل در بخش خصوصی وجود دارد ادامه داد: اجرای طرح ثبت مشخصات و رکوردگیری در ۱۵۰ زنبورستان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه دفترچه‌های زنبورداری با همکاری تشکل‌ها در حال صدور است افزود: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ جلد دفترچه زنبورداری در استان صادر شده است.

نظرپور با اشاره به اینکه عملیات کد و پلاک گذاری کلونی‌های زنبور عسل انجام شده است افزود: موضوع تولید و فرآوری محصولات اصلی زنبور عسل مثل ژل رویال، زهرپیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۸ هزار ملکه زنبور عسل در استان همدان توزیع شده است اضافه کرد: آیین شکرگزاری تولید عسل در مرکز استان و شهرستان‌ها هر ساله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۸ واحد بسته بندی عسل در همدان

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.