سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران موزه دخانیات را افتتاح کرد/ حناچی: خروج صنعت از شهر فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند

شهردار تهران در حاشیه افتتاح موزه دخانیات گفت: مکان‌هایی مانند این مرکز که به واسطه خروج صنعت از شهر ایجاد می‌شود و فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح موزه دخانیات در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه شناسایی دوباره هویت تهران بهانه‌ای برای شناساندن آثار آن بود، گفت: کارخانه دخانیات قدیمی‌ترین کارخانه است که مربوط به دوره پهلوی اول است که تاثیر زیادی بر اقتصادی و توسعه صنعت داشته است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه مدیران این کارخانه تلاش کردن تا با افتتاح این موزه هویت و گذشته خود را به نمایش بگذارند، گفت: مکان‌هایی مانند این موزه دخانیات که به واسطه خروج صنعت از شهر ایجاد می‌شوند فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث نشاط مردم شوند.
 
حناچی با بیان اینکه افتتاح موزه دخانیات آغاز همکاری‌های بیشتر با شرکت دخانیات بود، گفت: وقتی فضاهای فرهنگی را بیشتر کنیم سبب آشنایی و آگاهی بیشتر مردم نسبت به شهر می‌شویم و هرچه این آگاهی بالاتر برود حس تعلق بیشتری ایجاد می‌شود.
بیشتر بخوانید: کف سازی خیابان لاله‌زار همانند ۳۰ تیر می‌شود
او با بیان اینکه اکنون در دنیا بحث اقتصاد مبتنی بر فرهنگ مطرح است، گفت: اگر اقتصاد شکوفا شود ما می‌توانیم ظرفیت‌های شهر را بالا ببریم و در شرایط سخت اقتصادی هم این اقدام از منطقی‌ترین کار‌ها است.
 
حناچی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه فضا‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا جلب نظر ذی‌نفعان سرمایه گذاری در این فضا‌ها را بیشتر کنیم.
 
او در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کارخانه سیمان و کارخانه چیپس سازی که در جنوب تهران وجود دارند، گفت: کارخانه سیمان فعلا مشکل حقوقی دارد که ما در حال حل این مسئله هستیم و کارخانه چیپس سازی هم جزء همان اماکنی صنعتی به شمار می‌رود که باید نسبت به بهره‌وری مناسب از آن توجه کرد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.