سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت:

دستاورد‌های علمی ایران در حوزه جراحی مغز زبان زد است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش‌های دکتر اعرابی، کمبود پزشک مغز و اعصاب در کشور را برطرف کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین نکوداشت دکتر بیژن اعرابی در شیراز گفت: دستاورد‌های علمی و پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه جراحی مغز و اعصاب در کشور ستودنی است که بخش قابل توجهی از این دستاورد‌ها نتیجه تلاش و همکاری پژوهشگران و استادانی، چون دکتر بیژن اعرابی در شیراز است.

دکتر ملک زاده این استاد علوم پزشکی را پیشگام و تاثیرگذار در رشته جراحی مغز و اعصاب ایران، دانست و افزود: کاری که دکتر اعرابی در سال‌های گذشته و به ویژه در دوران جنگ تحمیلی انجام داده است، کاری مثال زدنی و با ارزش بوده و نتایج تلاش‌های او باید در اختیار جوانان قرار داده شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات دکتر اعرابی در حوزه جراحی مغز و اعصاب در ایران و استان فارس، حضور فعال این استاد برجسته در بخش مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و احیای این بخش را یکی از اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد.

او گفت: دکتر اعرابی افراد مختلفی را آموزش داده است که در حال حاضر علاوه بر شیراز، در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول ارایه خدمت به مردم هستند و کمبود نیرو در حوزه جراحی مغز و اعصاب را جبران کرده است.

ملک زاده یکی از ویژگی‌های این استاد جراحی مغز و اعصاب را توجه به موضوع‌های پژوهشی در کنار مسایل درمانی برشمرد و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت و موفقیت هر فرد حاصل همدلی و تعامل خانواده با این افراد است.

بیژن اعرابی استاد پیشگام و تاثیرگذار در رشته جراحی مغز و اعصاب ایران در آیین نکوداشت خود گفت: مالک اصلی بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه کسانی هستند که در سال‌های گذشته برای توسعه و ارتقای این بخش به او کمک کرده اند و پیشرفت و توسعه این بخش، نتیجه اعتماد دانشگاه، دانشکده پزشکی و دانشجویان است.

او به نقش خانواده در رسیدن به موفقیت‌های علمی و پژوهشی، اشاره کرد و نوع دوستی، از خودگذشتگی، مسوولیت پذیری، رعایت عدالت بین بیماران، تعهد، شایستگی، توکل به خدا، پاسخگویی، احترام، رازداری و داشتن صداقت را از جمله ویژگی‌هایی موفقیت در رشته‌های علمی دانست.

بیژن اعرابی دارای دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۵۲، دکترای تخصصی در جراحی مغز از دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا در سال ۱۳۵۸، بورد تخصصی جراحی مغز از آمریکا در سال ۱۳۶۰، بورد تخصصی جراحی مغز از کانادا در سال ۱۳۶۲، فوق تخصص جراحی قاعده جمجمعه از نبراسکا در سال ۱۳۶۹، فوق تخصص استرپوتاکسی از نبراسکا در سال ۱۳۶۹ و فلوشیپ جراحی مغز هیپوفیز از کانادا در سال ۱۳۵۹ است.

این استاد علوم پزشکی همچنین دارای تخصص جراحی مغز جنرال نروسرجری کانادا در سال ۱۳۶۰، فلوشیپ استرپوتاکسی و جراحی قاعده جمجمه از دانشگاه آمریکا در سال ۱۳۶۹ است و پس از گذراندن مراحل استادیاری و دانشیاری به درجه استادی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتقا یافت و زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بسیاری از جمله طرح صدمات نخاعی مجروحین جنگی، غده‌های قاعده جمجمه، راهنمائی، مشاوره و نظارت بر ۲۰ پایان‌نامه دکترا و تألیفات پزشکی را بر عهده داشته است.

اعرابی تحقیقات فراوانی در زمینه درمان مجروحین جنگی ایران و عراق انجام داده و مقالات متعدد در زمینه فارنژیوم، کالسیفیکاسیون مغز، عفونت‌های مغزی حاصل از جنگ ایران و عراق، مرگ و میر مجروحان مغزی در جنگ ایران و عراق، آسیب ساقه مغز در مجروحین جنگی، ادم مغزی، تومور‌های قاعده جمجمه، جراحات پوست سر در مجروحین جنگی، تالاسمی، متاستاز به ستون فقرات نگاشته است.
انتهای پیام/م

برگزاری آیین نکوداشت دکتر بیژن اعرابی در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.