سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

خبر‌ها و حواشی دنباله دار در یک دانشگاه پزشکی مشهور/ از دانشجوی دندانپزشکی تقلبی تا افزایش صندلی برای آقازاده‌های پولدار

یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهور در پایتخت مدت هاست به دلیل حواشی جنجالی مانند فروش ۵۰۰ میلیونی صندلی دندانپزشکی، افزایش صندلی‌های پولی، تغییر جنجالی رئیس دانشکده دندانپزشکی و تغذیه و بسیاری اخبار دیگر به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاشیه‌های بسیاری در حوزه آموزش داشته و به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده است،  از پذیرش دانشجویان دندانپزشکی خارج از کشور در ازای دریافت پول، پذیرش بدون کنکور و شایعه فروش صندلی پزشکی دندانپزشکی، ایجاد ظرفیت مازاد پولی با حذف ظرفیت اصلی تا رسوایی تحصیل یک سال دانشجویی قلابی دندانپزشکی همه اخبارهای جنجالی بودند که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را سر زبان‌ها انداخت.

استعفای رئیس دانشکده دندانپزشکی و اعتراض دانشجویان به فروش صندلی

سال گذشته به دنبال انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران رئیس دانشکده دندانپزشکی استعفا کرد و علت استعفای خود را دانشجویان با سطح سواد پایین و پذیرش پولی آنها اعلام کرد، پس از استعفای رئیس دانشکده دندانپزشکی شاهد اعتصاب سراسری دانشجویان بودیم.

بعد از چالش در دانشکده دندانپزشکی شاهد آن بودیم کرد، دانشجویان خوابگاهی دست به اعتراض زدند و دانشگاه آنها از خوابگاه ها بیرون کرد و آب و برق و گاز را به روی آنها بست.

دانشجوی دندانپزشکی تقلبی با ۵۰۰ میلیون تومان در علوم پزشکی شهید بهشتی

ماجراها و حواشی همچنان ادامه داشت و سال تحصیلی جدید نیز مثل سال تحصیلی گذشته با جنجال و حاشیه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع شد و خبر  تحصیل یک ساله یک دانشجوی دندانپزشکی پولی گوش همه را کر کرد و کمتر کسی در حوزه سلامت و آموزش پزشکی است که این ماجرا را نشنیده باشد.

اینجا بود که اعتراض ها و حرف های رئیس سابق دانشکده دندانپزشکی به حقیقت پیوست و دست یک دانشجوی تقلبی که با ۵۰۰ میلیون تومان یک سال در دانشکده دندانپزشکی تحصیل کرده بود، رو شد، افشای تحصیل این دانشجوی تقلبی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مثل آتش زیر خاکستر بود، چرا که صندلی فروشی پزشکی و دندانپزشکی تنها یک مورد نبود و تاکنون خب فروش بیش از ۲۰۰ صندلی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی منتشر شده است.

پس از جنجال فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئولان دانشگاه اعلام کردند که از این دانشجوی تقلبی شکایت کرده اند و او در بازداشت به سر می‌برد اما فردای اعلام این خبر دانشجوی تقلبی در لایو اینستاگرام صفحه خود حاضر شد و با فالوورها صحبت کرد و  از آن روز تاکنون فروش صندلی پزشکی و مدرکی پولی همچنان تیتر یک رسانه هاست.

در حال حاضر خبری از وضعیت این دانشجوی تقلبی در دست نیست و مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه شهید علوم پزشکی شهید بهشتی در این مورد اطلاع رسانی نمی‌کنند و موضوع را به مراجع قضایی باز می دهند.

رشد ۴۶ درصدی صندلی های پولی علوم پزشکی شهید بهشتی 

یکی از مسائل جالب دیگر این بود که امسال صندلی های پولی علوم پزشکی شهید بهشتی ۴۶ درصد رشد داشت و شاهد ایجاد ظرفیت مازاد پولی با حذف ظرفیت اصلی در این دانشگاه بودیم.

ماجرای انتصاب حاشیه دار و جنجالی رئیس دانشکده تغذیه

جالب اینجاست چند روزی از خبر دانشجوی تقلبی دندانپزشکی در علوم پزشکی شهید بهشتی و فروش صندلی نگذشته بود که انتصاب رئیس دانشکده تغذیه جنجال‌برانگیز شد و حواشی بسیاری به دنبال داشت تا جایی که دانشجویان حضور در کلاس‌ها را تحریم کردند و شاهد صندلی‌های خالی کلاس‌های درس بودیم‌.

معاون آموزشی علوم پزشکی شهید بهشتی پیش از این به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره انتخاب یک شبه آقای رئیس و اعتراض به دانشجویان گفت: این انتصاب یک تصمیم مدیریتی است و بر اساس مصالح و شرایطی، دکتر رزار به عنوان رئیس دانشکده تغذیه منصوب شده اند.

وی ادامه داد: این در حیطه اختیار دانشجویان نیست که بخواهند رئیسی را منصوب یا نسبت به انتصاب رئیس اعتراض کنند و طبق مقررات آموزشی هر دانشجو می‌تواند، ساعاتی را از کل ترم تحصیلی غیبت کند و اگر به دلایل غیر موجه دانشجو سر کلاس درس حاضر نشود، جرائم آموزشی در انتظار او خواهد بود و همه دانشجویان از این مسئله باخبر هستند.

 سرازیر شدن فرزندان هیئت علمی و ژن های خوب به علوم پزشکی شهید بهشتی

بنا بر دفترچه سازمان سنجش ظرفیت رشته پزشکی روزانه شهید بهشتی در مهر و بهمن امسال ۶۵ نفر بود اما بر اساس اطلاعات به دست آمده مهر ۹۸ از ۶۵ نفر ظرفیت اصلی در رشته پزشکی ۳۷ نفر و در رشته دندانپزشکی از ۲۱ نفر ظرفیت اصلی ۱۴ نفر با سهمیه پذیرفته شده اند، همچنین در هفته اول مهر ماه ۹۸ علاوه بر ظرفیت اعلام شده بیش از ۵۱ نفر با قانون جا به جایی فرزندان هیئت علمی به این دانشگاه منتقل شده و در رشته پزشکی ثبت نام کرده اند و این خبر با عنوان «ژن های خوب در ولنجک» تیتر یک رسانه ها شد.

اما جالب این است که بر اساس شنیده ها بیشترین افراد در دامپزشکی شهرهای کوچک و دور افتاده پذیرفته شده بودند اما با قانون جابجایی فرزندان هیئت علمی موفق به تغییر رشته و ثبت نام در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند و حدود ۲۰ تا ۳۰ نفری هم در راه ورود به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با قانون جابجایی فرزندان هیئت علمی در ترم بعدی هستند.

ثبت نام دانشجویان انتقالی از کشورهایی چون قبرس و مجارستان در علوم پزشکی شهید بهشتی

بر اساس شنیده ها، تاکنون بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در بلاروس و مجارستان و قبرس که پایه علمی خوبی ندارند در مهر ۹۸ موفق به ثبت نام در رشته دندانپزشکی شهید بهشتی شده اند که معدل دیپلم بسیاری از آنها بین ۱۲ تا ۱۴ بوده است و با این حساب کلاس های دانشکده پزشکی دندانپزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۸ با ظرفیت ۲ تا ۳ برابر بیت اصلی پذیرای دانشجویان باشد این همه اینها به سطح علمی دانشگاه ضربه خواهد زد.

اوضاع نابسمان خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی

همچنین تنها چند روز پس از آغاز سال تحصیلی که فضای دانشگاه و خوابگاه ها باید به بهترین شکل باشد با اعتراض دانشجویان خوابگاهی در مورد تجمع حجم عظیمی از زباله‌های خوابگاه های دانشگاه روبرو شدیم و دانشجویان از ما درخواست کردند تا در مورد وضعیت بد خوابگاه ها اطلاع رسانی کنیم؛ وضعیت خوابگاه ها به شکلی است که در محوطه خوابگاهی به دلیل بوی بد و ظاهر زباله ها نمی توان رفت و آمد کرد و شرایط زندگی برای دانشجویان سخت شده است.

 

آشفته بازار علوم پزشکی شهید بهشتی در انتظار ورود مسئولان وزارت بهداشت و آقای وزیر

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و حواشی به حدی بود که وهاب زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت نیز به مسئله واکنش نشان داد و در پیامی توییتری به دانشجویان اعلام کرد به زودی اوضاع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سر و سامان خواهد گرفت.

امید است که جو  آشفته و و حاشیه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر چه زودتر پایان پذیرد چرا که علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از برترین دانشگاه های پزشکی کشور محسوب می شود و  دانشمندان و پزشکان نخبه زیادی راروانه جامعه و خدمت رسانی به مردم کرده است و با توجه به اینکه وزیر بهداشت خود ریشه در این دانشگاه دارد، امید است که  هر چه زودتر این حواشی و جنجال ها به پایان برسد؛ شاید وقت آن رسیده باشد تا مسئولان وزارتخانه و وزیر بهداشت دست به کار شوند و سر و سامانی به اوضاع آشفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
مریم
۱۷:۲۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۸
دانشگاه های معتبر المان و امریکا مدرک مجارستان رو میپذیرن . ایران چرا مدرک مجارستانو نمیپذیره؟
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
پس معلومه دستهایی در کاره که هم کشورو نابود کنه وهم بچه های نخبه رو از کشور خارج کنه اما مسئولین خودشونو به خواب زدن
مهین شکری
۰۰:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باید از این به بعد وقتی خواستیم بریم دکتر بگیم لطفا کارنامه کنکورتون رو‌ نشونمون بدین ببینیم با سهمیه بودین یا بی سهمیه و نخبه!؟ببینیم جانمون در سلامت هست یا در خطر!؟
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
الله اکبر از این همه بی انصافی
الف
۰۹:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
با وجود سهمیه ها از همان بدو ورود بیسوادن
عرشیا بهادری
۰۸:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
واقعا باید تاسف خورد .چرا واقعا بچه های هیئت علمی سهمیه باید داشته باشند.بچه هاشون چه ربطی به پدراشون دارن .
محمد
۰۸:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
توروخدایه سری به دانشگاه های شهرستانها بزنید ببینیدچه خبره!!!!!
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله دکتر رئیسی خواهشمندیم دست خائنین به علم را قطع کنید چرا سازمان سنجش رای دوسال پیش دیوان عدالت در خصوص لغو سهمیه هیت علمی را تا الان اجرا نکرده وفرزندان هیئت علمی ،پارسال وامسال با رتبه کاردانی وکارشناسی در دندانپزشکی وپزشکی مشغول تحصیلند امسال نیز سازمان سنجش با همترازی ظلم آشکاری در حق کنکوریهای نظام قدیم کرد وسهمیه آنها را به این نوع آقازاده ها تخصیص داد وما منتظر رای عمومی دیوان عدالتیم چون در حق چند صد هزار نظام قدیم ظلم شده لطفا دستور تسریع رسیدگی جهت احقاق حقوق این فرزندان راخواهانیم.
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
تا بعضی مسئولین فاصد وجود داردند آش همین استو کاسه همین قوه قضائیه باید ورود کند تا دست این خیانت کاران را قطع کند
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
فاسد را درست بنویس ای ناشناس
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
بیچاره مریضی که زیر دست این پزشکان باشد و باعث هر اتفاقی می شود جون مردم بازیچه نیست
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
لعنت خدا بر خاِئنین
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
به نظر من باید یک کنکور برگزارشود وکلیه سهمیها امتیازها شرط وشروطها برداشته شود وفقط روی نمره قبولی کنکور وارد دانشگاه شوند نمایندگان محترم هم برای بودجه دانشگاها فکری کنند که مجبور نشوند برای پول دراوردن برای مخارج دانشگاه دست به چنین کارهایی بزنند
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
هیچ سهمیه ای نیست اینا اسم سهمیه رامی آرند تاشانه خالی کنندچهارنفر میشناسم که نه سهمیه داشت نه چیز ی فقط پارتی داشت
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
اونوقت کار من شده هرروز قصه خوردن ک چرا پرستاری نش ه واسه من.
همه جا پارتی پول .
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
عجیب است
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سلام طلم نیست که دختر من با معدل دیبلم 19،80وتراز علمی ده هزار ورتبه 1200بره دانشکاه ازاد دندانبزشکی بخونه ومن مجبور شم باداش سی سال خدمتم که باید باهش سربناه درست کنم خرجش کنم ولی اقا زاده بول دارها بچشان با معدل سیزده چهارده برن دانشکاه دولتی من که حلال نمیکنم ولی وای بهحال مریص های که اینده جانشون دست اینهاست بیخود نیست این همه خطای بزشکی
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
موضوع تازه ای نیست از ۲۰ سال پیش هم همین بوده .تو دانشگاه آزاد دیگه ببین چه خبره .
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
وزارت بهداشت در رشته های تحصیلات تکمیلی افتضاح شده با قانون 50 -50 نمره مصاحبه ، فقط افراد خودی به دکتری راه می یابند . من چهار سال هست که با رتبه های بالای کتبی به مرحله مصاحبه میروم ولی با کمال ناباوری نتیجه نهایی مردود . واقعا بی عدالتی غوغا میکنه
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
وقتی روستامیشه شهرستان دانشگاه هم این چنین میسه راننده هم بعدبیست سال میشه معلم بچه بااستعدادم هیچی
پرویز
۱۸:۲۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
من واقعا" متاسف و شرمنده‌هستم از اخباری که میشنوم.متاسف برای مدیرانی که حق و ناحق می‌کنند و شرمنده فرزندانم که هر تلاش کنند به حقشان نمی‌رسند. انشاالله طوری نشود که همه ما شرمنده خون شهدای عزیزمان بشویم.
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
اون وقت میگید چرا اقازاده ها میرن امریکا و انگلیس درس میخوانند
بابا جان خودتون خواستید بیان ایران
فکر کردید اینها میرن توی دانشگاه معمولی که قبول شده اند درس میخوانند نه بابا جای یکی از نخبگان این سرزمین را اشغال میکنند و اون وقت نخبگان باید کوچ کنند و از ایران بروند در هر دو حالت این مردم هستند که ضرر میکنند مگر اینکه جلوی این فساد و رانت خواری اینها بایستیم و مجبورشان کنیم واسه بچه هاشون شغلی در حد خودشون که حتما پزشکی و مهندسی نیست پیدا کنند
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله چه دولتی شد این بی تدبیر و نا امیدی
علی
۱۶:۴۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ایران شده انحصار طبقات قدرتمند از قبیل پزشکان و وکلا
کانون وکلا انحصار ایجاد میکنه دودش میره تو چشم مردم
وزارت بهداشت انحصار ایجاد میکنه دودش میره تو چشم مردم
همیه اینها به خاطر داشتن منافع زیاد این طبقه است
نمایندگان از اینها حمایت میکنند
قرار بود ظرفیت رشته های پزشکی دو برابر بشه که در صحن مجلس وصول نشد
قراراست طرح جامع پذیرش و اموزش وکالت در کمیسیون قضایی بررسی بشه که کارشکنی میکنند
همه اینها به خاطر عدم تصویب شفافیت ارای نمایندگان اتفاق افتاده
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
خودتون به اینها رای دادید.
حالا متوجه شدید انتخابات چقدر مهمه؟!
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا دانشگاه خوب که اینجوری ، پس دانشگاه ها سطح پایین کشور، بی سوادا رو پذیرش می کنند