سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام رئیسی:

تاکید قوه قضاییه بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته است/ نظام بانکی تسهیلات را به کارآفرین بدهد نه به دلال ها

رئیس قوه قضاییه گفت: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه مساله مورد نظر ما نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه پیش از ترک بندرعباس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه ها و دستاوردهای سفر به هرمزگان افزود: مهمترین بخش این سفر برگزاری نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گمرک شهید رجایی بود.

او ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد و اقداماتی که در رابطه با راه اندازی سامانه‌های حمل و نقل، ارزیابی کالا و انبارداری‌ها انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد: باید وضع موجود رصد و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب سنجیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان شد: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه مساله مورد نظر ما نیست.

او یادآور شد: کوله بری یا جابه جایی شخصی کالا در نقاط مرزی مساله ما نیست و دغدغه اصلی قاچاق سازمان یافته و شبکه‌های قاچاق کالا است که مانع رونق تولید در کشور می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق کالا و برخورد با آنها تصمیم جدی گرفته شد و هماهنگی همه دستگاه‌ها و حرکت پیگیرانه و مستمر مورد تاکید قرار گرفت.

او با اشاره به نشست خود با خانواده‌های شهدا و نخبگان و روحانیان و اساتید دانشگاه اظهار داشت: در این نشست نمایندگان گروه‌های مختلف نکات خوبی مطرح کردند که نقش جوانان برای برون رفت از مشکلات و اقتصاد دریامحور از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست و جلسه شورای اداری استان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور می تواند موجب رونق تولید و اشتغال شود و گزارش استاندار هرمزگان نشان داد در این بخش کارهای قابل توجهی انجام شده است.

او اضافه کرد: در شورای اداری بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران تاکید شد و همه کارآفرینان و سرمایه گذاران بدانند که کار آن‌ها مورد حمایت همه اجزاء در نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه قضایی نیز خود را موظف می‌داند که از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: نظام بانکی هم باید تسهیلات را به کارآفرین و تولیدکننده بدهد نه به دلال تا چرخ‌های تولید بیشتر به حرکت در آید و شاهد رونق تولید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشست با همکاران قضایی و شنیدن سخنان و مشکلات آن‌ها را یکی دیگر از بخش های سفر اعلام کرد و گفت: ۹ هیات به نقاط مختلف استان اعزام شد و وضعیت و شرایط تمام شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای قوه قضاییه که بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل شد، ۹ هیات گزارش دادند و ۵ هیات در مرکز استان، وضعیت دادگاه ها، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح را بررسی کردند و تصمیماتی نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی، نیروی اداری و نیروی قضایی گرفته شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در بعضی از مناطق مثل بشاگرد دادگستری با مشکلات جدی مواجه است و قرار شد که به سرعت کاری بکنند که بتوانیم در آن مناطق دادگستری داشته باشیم که مردم به عدالت دسترسی داشته باشند و در نقاط محروم دیگر نیز چنین گزارشاتی داشتیم.

او بیان کرد: آنچه در این استان دیدم وحدت و انسجام بین همه گویش‌ها و شیعه و سنی، مسئولین و مردم در حوزه‌های مختلف، بخش‌های قضایی، بخش‌های اجرایی و نمایندگان مجلس بود که بسیار ارزشمند است.

اگر این انسجام، وحدت و یکپارچگی که در هرمزگان دیدم با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه پیدا کند حتما در توسعه یافتگی استان نقش به سزایی خواهد داشت و شرط توسعه یافتگی استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گرو وحدت و انسجام در این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد:در دادگستری هم در مدت کوتاهی که از دوره مدیریت رئیس کل جدید می‌گذرد، همه بازرسی‌ها گواه بر این بود که تغییر محسوسی در وضعیت دادگستری داده شده و ضمن ارج نهادن به همه زحمت‌هایی که تاکنون انجام شده، تلاش جدید، تلاش ماندگاری خواهد بود و بتوانیم اهداف مهمی که رهبر معظم انقلاب برای قوه قضاییه تعیین کردند مانند کاهش ورودی پرونده به دادگستری، کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، اتقان آرا نسبت به احکام و آرای قضایی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی محقق شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: ۱۴ یا ۱۵ پرونده قاچاق کالا هم در گمرکات مطرح شد و قرار شد که هم در دادگستری استان و هم در مرکز دنبال شود و به سرانجام روشنی برسد.

او ضمن قدردانی از میزبانی مسئولان و مردم هرمرمزگان، بامداد جمعه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

انتها ی پیام/ب

صحبت های رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
رحمن
۲۲:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
بانک که مستقیم به متقاضی وام نمی‌دهد رئیس بانک که چیزی گیرش نمی آید توسط دلال وام هنگفت گرفته میشود و دلال و رئیس بانک‌سهم خود را بر میدارند میماند متقاضی که اگر از خودشان نباشد که بدبخت میشود و اگر از خودشان باشد که پرداخت وام بی خیال.
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
آقای ریسی برای مبارزه با فساد ادامه بدید
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
چه خوب بود وقت چند روزه در هر استان می‌گذاشتند که مردم دسترسی داشتند دادخواهی می کردند بازرسان ویژه ویژه در دستگاه قضایی لازم هست
یاری
۱۹:۵۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ادامه راه پر قدرت انقلاب و امام دو بال پرواز دارد مبارزه قوه قضائیه با فساد و رانت خواری و توجه به محرومین و مستضعفین و جوانان، خداوند پشتیبان و نگهدار خدمتگزاران راستین ملت باشه دعای خیر امت بدرقه راه وهمتشان
حمید
۱۹:۰۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ما استخدامی های 96 قوه قضاییه رو هم دریابید به خدا چه اشتباهی کردیم افتادیم گیر این مسئولان بی کفایت ؟ آقای رییسی به داد ما هم برس 3 ساله که گرفتا این آزمون شدیم بعد از سه سال حالا گفتن که سال بعد تعیین تکلیف میشین مگه ما ادم نیستیم ؟ چطور باید حقمون رو بگیریم ؟
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
تا قانون نشود کسی گوشش بد هکار نیست
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
قاچاق اختلاس احتکار تبانی کم فروشی گرانی چرا رذیلت های اخلاقی زیادشده است
احمد
۱۵:۵۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سید بزگوار فایده این اقدامات چیه وقتی مجازات ها بازدارنده نیست و ریشه فساد را نمی خشکاند و هیچ تناسبی با جرم ندارد ، فاسد ،خائن و دزد بیت المال رو با محاکمه و انداختن به زندان خطایی است بزرگتر از ارتکاب خود جرم

اگر به دنبال کسب اندک آبرویی برای دستگاه قضا هستی دست و پا و گردن مفسد اقتصادی رو یکجا بشکن تا ببینی فساد رو میشه در مدت کوتاهی ریشه کن کرد البته اگر برای این کار قصد و اراده ایی داری
از نظر مردم برگزاری این دادگاهها اتلاف وقته چون احکامش قاطع و رافع فساد نیست
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
چندین سال همه می گن آقا کشو.ر دچار قاچاق کسی گوش نمیده ! اینقدر فساد گسترده است که کسی وقت رسیدن به این کارها رو نداره !
مملکت از ریل خارج شده داره همینطور میره ته دره !!
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
Yjc عزیز گزارش و تحقیقی در مورد کنترل قاچاق از تنگه هرمز تهیه کنید و نقش این آبراهه مهم و راهبردی در رصد کالاهای قاچاق و بازدید از مبدا و ورود و صدور کالا و کنترل از سر منشا بنادر ایرانی ،تهیه کنید.
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
والا ما درحد خبر حرفای شمارو قبول داریم وقتی به یقین میرسیم بازار ایران اینطور نباشد
غفار
۱۳:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
به کارآفرین بده بهترازاینه که به دلال بده بره آشغال وارد کنه
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ما در عمل هیچ ندیده ایم یک سال و نیمه اداره ها وبانک ها مارا دور میزنند کلا کارآفرینی درایران برای پوالدارهاست
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
این فضای دادخواهی خوبی شده که تمام کسانی که در کار های غیر مشروع و پر درآمد در حال "خوردن" وام ها سنگی و رمین و جنگل و به هر چه که دستشان میرسید بودند با داغ شدن جو برایشان حالا ترجیخ میدهند که مرخصی ها دایم در کشورها گوناگون بروند همانجا بمانند "الفرار".
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
واقعا قانون بازدارنده برا بانک ها ندارید، خلاف بانک کرده ولی کی رو گرفتن؟ باید هم رشوه دهنده و گیرنده مجازات شوند، قانون هم به روز شود نه قانون 50 سال پیش ک جریمه ها بازدارنده نیست
پیمان اشراقی
۱۱:۵۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سلام آقای رییسی ،

بعد از یک جنگ سخت و ترسناک در میدان دشمن ،
هیچ چیز به اندازه دیدن دوست آدم را خوشحال نمی کند ،

از دیدار دوباره شما خوشحال هستم ،

معنی ارکان نظام همین است ،

پس آن را محکم حفظ نمایید .
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
آقای رئیسی ما حرف زیاد شنیده ایم اما تاکنون عملی دیده نشده واعمال قوه قضاییه هیچ سودی به حال مردم نداشته
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
درود بر سید عزیز ایران که مایه عزت،شرف و آبروی خون شهدا،انقلاب،نظام و مردم هستید،خداوند پشت و پناهتان. تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
تنگه هرمز یکی از نقاط مهم برای کنترل قاچاق سازمان یافته و گروههای مافیایی است که هدفی جز واردات بی رویه و فروپاشی صنایع و اقتصاد ندارند.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
میتوان و میشود که از تنها گلوگاه مهم و راهبردی سرزمینمان جلوی بیشتر کالاهای قاچاق و ورود و خروج کالا بصورت انبوه و بی برنامه را گرفت.
دست و پنجه همه سرداران و سربازان جنگ اقتصادی بی بلا و تنشان سالم.
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
کنترل ورود و خروج کالاها و کشتیهای بزرگ حاوی کالای قاچاق از تنگه مهم هرمز کمک شایانی به اقتصاد کشورمان خواهد کرد.
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
من خودم دهها طرح دارم كه همه كنفرانساي دنيا از استراليا و ژاپن بگير تا اروپا و كانادا برام دعوتنامه فرستادن ولي من نرفتم