سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول کارگروه تبلیغ ستاد مرکزی اربعین:

اعزام ۵۰۰ مبلغ به مرز‌های کشور / اعزام مبلغین زبان دان به مرز شلمچه پیش بینی شده است

حجت‌الاسلام استقامت گفت: تا سقف ۵۰۰ مبلغ به مرز‌های کشور در ایام اربعین اعزام خواهند شد و در حال آموزش مبلغین هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام مرتضی استقامت،مسئول کارگروه تبلیغ ستاد مرکزی اربعین امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم گفت: تقسیم کاری بین نهاد‌های مختلف برای اعزام مبلغین در ایام اربعین انجام شده است و آموزش‌ها به مبلغین توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در شهر قم و دیگر شهر‌ها صورت می‌گیرد.

او افزود: بحث پژوهش و تامین محتوا برای مبلغین اربعین بر عهده بعثه مقام معظم رهبری است، همچنین اعزام مبلغین با کاروان‌ها از کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: تامین مایحتاج مبلغین برای تبلیغ در ایام اربعین مثل اقلام هدیه و اقلام ویژه کودک و نوجوان صورت می‌گیرد، نظارت و تبلیغ بر عملکرد مبلغین هم انجام خواهد شد.

استقامت با اشاره به اعزام مبلغین در ایام اربعین گفت: تا سقف ۵۰۰ مبلغ اعزام به مرز‌های کشور در ایام اربعین صورت خواهد گرفت، و جذب مبلغین انجام شده است و در حال آموزش مبلغین هستیم. البته تردد ۶۰ درصد زائرین از مرز مهران است، ولی در مرز‌های چزابه، شلمچه و خسروی نیز حضور خواهند داشت، اعزام مبلغین زبان دان به مرز شلمچه پیش بینی شده است.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: روش‌های تبلیغی مبلغان در ایام اربعین استفاده از ابزار چند رسانه ای، روایت گری مصور، برپایی حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به احکام و برپایی نماز جماعت است و بانوان مبلغ هم برای پاسخگویی به سوالات خواهران زائر در ایام اربعین حضور دارند.

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت افزود: فعالیت رسانه‌ای در مراسم زیارت اربعین هنوز ضعیف است، گرچه که کار‌های بسیار زیادی صورت گرفته است و صد‌ها خبرنگار از خبرگزاری‌های مختلف دنیا به این مراسم دعوت شدند.

او با اشاره به تعداد مبلغین اعزامی به مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: هزار و ۴۷۰ روحانی به عنوان روحانی مستقر در موکب‌ها اعزام می‌شوند، همچنین سه تا پنج هزار نفر در قالب روحانیون کاروان‌های مردمی اعزام خواهند شد و مقدمات این مساله انجام است.

حجت‌الاسلام استقامت ادامه داد: مبلغان باید مثل طبیب دوار باشند و منتظر مردم برای تبلیغ نباشند، ۳۰ هزار مبلغ آموزش دیده برای مراسم زیارت اربعین نیاز داریم و هماهنگ سازی بین نهاد‌های مختلف برای این تحقق این مساله در حال انجام است.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: اقدامات سفر و امنیت سفر جزو آموزش‌ها به مبلغان است و آن‌ها مورد اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/ش

ویژه برنامه های اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.