سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات وزارت ارشاد درباره حواشی انتشار یک کتاب کودک/ ابطال مجوز نشر کتاب و جمع آوری آن از کتابفروشی‌ها

معاونت امور فرهنگی درباره حاشیه‌های پیش آمده برای انتشار یک کتاب کودک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی مباحث و مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره انتشار یک کتاب کودک، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این معاونت توضیحاتی را ارائه کرد.

بر اساس این توضیحات مجوز کتاب مورد اشاره در سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صادر شده است. متن این کتاب بر اساس یکی از حکایت‌های کهن برای بزرگسالان است که ناشر آن را برای گروه سنی کودک و نوجوان بازتولید و منتشر کرده است.

بر اساس رویه نظارت بر کتاب و نشر وقتی مجوزی برای کتابی صادر می‌شود، در نوبت‌های بعدی چاپ، کتاب مورد ارزیابی دوباره قرار نمی‌گیرد مگر اینکه گزارشی در مورد آن کتاب به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده باشد. در مورد کتاب مورد اشاره نیز بعد از سال ۸۹ هیچ گزارشی دریافت نشده است.

در همین راستا پس از آگاهی از موضوع در فضای مجازی، بلافاصله بررسی لازم صورت گرفت و پس از تایید موضوع توسط کارشناسان، ابطال مجوز نشر کتاب مذکور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان صادر کننده مجوز اعلام شد.

همچنین مقرر شد نسبت به جمع‌آوری آن از کتابفروشی‌ها و مراکز پخش کتاب اقدام شود. به ناشر کتاب نیز تذکر جدی داده شده است.

قابل ذکر است در روزهای اخیر انتشار تصویری از محتوای کتابی ویژه کودکان که در آن به موضوع خودکشی پرداخته، در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت. مخاطبان، مسئولان وزارت ارشاد را به دلیل صدور مجوز انتشار این کتاب مورد انتقاد قرار دادند.

انتهای پیام/ 

ابطال مجوز نشر یک کتاب کودک

 

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
fatima
۱۶:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
من همیشه از دیدن این صحنه که پدر و مادرها بدون آگاهی کتاب می خرن برای بچه ها ناراحت میشم. این خرید ها از جاهای نامعتبر و نه چندان معتبر و از انتشاراتی های زرد صورت میگیره. در صورت که انتشاراتی مثل مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قدیانی و چندتای دیگه در این حوزه واقعا اثربخش عمل میکنن.
زهره
۱۱:۰۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
این کتاب واینگونه کتابها نشانه اشکاری از بی لیاقتی وزیر فرهنگ ومعاونان وزیردستانشان میباشد و اینکه همه انهایی که میدانستند وهمه انهایی که فهمیدند وصدایشان در نیامد
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
در وضعیت فعلی ارشاد وقوع چنین اتفاقاتی برایمان دیگر عادی شده است.
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
اين وزارت ارشاد هر روز يه دسته گل جديدى به اب مى ده يه روز تئاتر يه روز فيلم و....كاش يك وزارت ارشاد براى اين وزارت ارشاد درست بشه
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
بابا تو همین یکی از تاکسی اینترنتی ب خاطر هفته یا روز کتاب ،کتاب دادن راننده ها شون ک بدن ملت بخونن تو ماشین مطمغئنم خودشون هم از محتواشون درجریان نبودن فقط میخواستن ب اسم کتاب چنتا مزخرف بندازن ب ملت ....درباره هم اتاقی زن و مرد و معتادی و محتوای حال بهم زن دیگ
یا زهرا(س)
۲۰:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
نظارت بیشتر بر نشر کتاب های کودک
فریاد هایم را بر سر مسولین فرهنگی کشور میزنم اما توقع بیشتری از حوزویان و بسیجیان ومادران محجبه دارم . لطفا خودتان برای تربیت بچه هایتان همت به خرج دهید . هیچ کس ، هیچ کس دلسوز تر از خود شما نیست . کتاب های تربیتی آقای عباسی ولدی به نام« من دیگر ما» در این زمینه بسیار ره گشاست.
ایرانی
۱۹:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
چاره کار برخورد باعواملی است که دانسته یا ندانسته به چنن کتابهایی مجوز چاپ وانتشار می دن
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
به خدا قسم کتاب هایی ترجمه میشه مثل شش کلاغ پادشاهی شیادها و مخصوصا کتاب ادامه بده از نشرهای آذر باد و باژ وکتاب های دیگه که درمورد همجنس بازی هست مثل کتاب ادامه بده مال نشر اذر باد که اصلا موضوعش اینه و چاپ میشه اینو بچه های مدارس به من گفتند چرا کسی نظارت نمیکنه