سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تولیدات صنایع کوچک خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی از افزایش ۱۰ تا ۸۰ درصدی واحد‌های تولیدی و صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی شمار واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها را ۶۳ واحد دانست و گفت : افزایش تولید واحد‌های کوچک، یکی از اهدافی بود که پارسال نیز پیگیری می‌شد، اما تنها ۲۷ واحد صنعتی این مجموعه توانستند تولیدات خود را افزایش دهند.

وحدت افزود: امسال هشت واحد صنعتی راکد در شهرک‌های خراسان شمالی با اشتغالزایی برای ۴۰ نفر دوباره به تولید برگشتند و علاوه بر آن ۱۰ واحد جدید با اشتغال ۱۷۶ نفر و سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

او شمار قرارداد‌های منعقد شده این شرکت در ۶ ماه گذشته را ۲۵ فقره عنوان کرد و افزود: با انعقاد این قرارداد‌ها هفت هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وحدت از برگزاری پنج دوره آموزشی برای صنعتگران استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این دوره‌ها ۸۹ نفر از فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی شرکت کردند و همچنین سه تور صنعتی با ۵۵ شرکت کننده برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از اتصال ۱۶۰ واحد صنعتی استان به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان ۹۵۰ مترمکعب است، اما تاکنون ۴۰۰ مترمکعب از این ظرفیت به کار گرفته شده و اتصال دیگر واحد‌ها نیز به تدریج انجام می‌شود.

وحدت، شمار واحد‌های بهره برداری شده مستقر در شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان را ۲۶۷ واحد برشمرد و گفت: در این واحدها، با مجموع سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال، چهار هزار و ۳۸۵ نفر به کار اشتغال دارند.

او با اشاره به پیگیری برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: ایجاد ناحیه صنعتی شهر راز و ارائه خدمات زیربنایی مانند آب، برق، عملیات خاکی و زیرسازی معابر، اصلاح مسیر سیلاب در شهرک‌های صنعتی بیدک، فاروج، شیروان و اسفراین، اجرای روسازی و آسفالت بخشی از معابر شهرک صنعتی مانه و سملقان با استفاده از منابع عمرانی و داخلی از اقدامات انجام گرفته در سال جاری بوده که پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد است.

وحدت افزود: اجرای پروژه کابل و فیبر نوری، نصب تجهیزات و واگذاری سرویس‌های مخابراتی در شهرک صنعتی جاجرم نیز در حال اجراست و همچنین حریم هوایی بخشی از شبکه برق فشار متوسط شهرک صنعتی بیدک، نصب ۲ ترانس برق در شهرک صنعتی اسفراین و شهرک کارگاهی بجنورد نیز به طور کامل با اعتبارات داخلی این شرکت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از تجهیز چاه قدیم اسفراین و راه اندازی مجدد آن خبر داد و اظهار داشت: تزریق گاز به ناحیه صنعتی عباس آباد و شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد نیز با اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی به طور کامل اجرا و به پایان رسیده است.

استان خراسان شمالی هم اکنون ۶ ناحیه صنعتی، ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی قابل واگذاری به سرمایه گذاران صنعتی دارد.

انتهای پیام/د

افزایش تولیدات صنایع کوچک خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.