سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی‌کیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فروش مواد خام فسادآور است/ افزایش تعرفه صادرات مواد خام موجب اشتغال‌زایی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش تعرفه صادرات مواد خام نیازمند بکارگیری نیروی انسانی است و این موضوع موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم دولت برای افزایش تعرفه مواد خام معدنی گفت: طی سال‌های طولانی ما مواد خام معدنی خود را به کشور‌های دیگر صادر می‌کردیم و ارزش افزوده آن نصیب کشور‌های وارد کننده می‌شد و اینگونه عملاً درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای برای ما وجود نداشت.

او افزود: تصمیم وزارت صمت برای محدود کردن مواد خام معدنی، حرکتی ارزشمند بود زیرا باید شرایطی را فراهم کرد تا این مواد در کشور و تا جایی که امکان‌پذیر است تبدیل به کالا و سپس به دیگر کشور‌ها صادر شود. اگر این اتفاق با مدیریت صحیح مسئولان به نتیجه برسد آنگاه درآمد‌های ارزی کشور هم بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس تصریح کرد: اشتغال‌زایی یک موضوع مهم است که همه دولتمردان باید به آن توجه کنند، اعمال افزایش ۲۵ درصدی تعرفه صادرات مواد خام یک اتفاق مبارک برای کشور است زیرا فرآوری روی مواد خام و ایجاد ارزش افزوده نیازمند بکارگیری نیروی انسانی است که این موضوع اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

حسینی‌کیا تاکید کرد: در این سال‌ها و با صرف بودجه‌های سنگین بسیاری از زیرساخت‌ها در کشور به مرحله بهره‌وری رسید و از طرفی وقتی تصمیم می‌گیریم که کمتر خام‌فروشی داشته باشیم، مجبوریم تا زیرساخت‌های دیگری که آماده نیستند را هم مهیا کنیم و قرار نیست به بهانه آماده نبودن زیرساخت‌ها روی به خام‌فروشی بیاوریم، زیرا این مواد معدنی سرمایه‌های کشور هستند و باید به بهترین نحو به نفع ملت خرج شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ممجلس گفت: متاسفانه یک عده قلیلی دلال در کشور حضور دارند که فقط به دنبال خام‌فروشی و پر کردن جیب خود هستند و ادامه این وضع فسادآور است. بنابراین با قانون جدیدی که از اول مهر به مرحله اجرا رسیده باعث شده صدای دلالان بلند شود و همین نگرانی آن‌ها نشان می‌دهد که این تصمیم درست و در جهت منافع ملی بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.