سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۷۵۷ هکتار باغ سیب در شهرستان رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از وجود ۷۵۷ هکتار باغ سیب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: محمود فتحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه در شهرستان رزن محصولات باغی از جمله آلو، سیب، زرد آلو، بادام، گردو و انگور تولید می‌شود، ادامه داد: پیش بینی شده امسال در شهرستان رزن ۶۸ هزار تن محصولات باغی تولید شود.

او با بیان اینکه محصولاتی از جمله سیب، انگور و گردو در حال برداشت هستند ادامه داد: ۷۵۷ هکتار باغ سیب در شهرستان رزن وجود دارد و از هفته گذشته برداشت این محصول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه برداشت سیب تا دو هفته آینده ادامه دارد افزود: امسال قیمت سیب پایین و تولید بالا بوده از این رو باغداران بیشتر محصول خود را برای فصل بهار به سردخانه منتقل می‌کنند.

فتحی گفت:  سیب شهرستان رزن به تهران و سایر استان‌ها کشور و کشور عمان صادرات می‌شود.

او بیان اینکه وضعیت سردخانه در شهرستان رزن مناسب است ادامه داد: سه یا چهار سال گذشته در رزن اصلا سردخانه‌ای وجود نداشت ، اما اکنون سردخانه به اندازه تولید وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه برای صنایع تبدیلی هم سه مورد مجوز صادر شده، اما هنوز برای ساخت آن‌ها اقدامی انجام نشده است افزود: صنایع تبدیلی کوچک به صورت مشاغل خانگی وجود دارد.

فتحی با اشاره به اینکه پیگیرهستیم مجوز‌های صادر شده به مرحله اجرا برسد بیان کرد: آیین شکر گذاری برداشت سیب نیز در هفتم مهر در روستای دورنیان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

پیش بینی برداشت ۶۸ هزار تن محصولات باغی در رزن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.