سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه فرهنگی؛

پیشنهاد‌های فرهنگی جذاب برای گذراندن آخر هفته پاییزی/ فرصتی خوب برای تماشای «ردّ خون» مهدویان

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد، اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک فیلم سینمایی خوب در آخرین روز‌های هفته خود هستید، نگاهی به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: ردّ خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه کنندگی سید محمود رضوی، نویسندگی حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی بیندازید.

در خلاصه این فیلم آمده است: این فیلم سینمایی دنباله ماجرای نیمروز و پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در عملیات مرصاد است که توانست در سی وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی و با نامزدی در ۱۲ رشته این جشنواره موفق به دستیابی به سه سیمرغ بلورین شود.

جواد عزتی، هستی مهدوی، هادی حجازی فر، بهنوش طباطبایی، حسین مهری، مهدی زمین پرداز در فیلم سینمایی «رد خون» بازی کرده اند.

تئاتر آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک نمایش خوب در روز‌های پایانی آخر هفته هستید، پیشنهاد ما به شما تماشای نمایش «خلود» است.

در خلاصه داستان نمایش «خلود» آمده است: این نمایش متفاوت داستان شهدای هفتم تیر را با بازی هنرمندان خانم روایت می‌کند.

نمایش «خلود» به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی، تهیه کنندگی حمیدرضا ممتازان و با هنرمندی سیده ریحانه ذاکر، محدثه رمضانی، سارا قادری و فاطمه زارع از ۲۵ شهریور تا ۱۴ مهرماه هر روز ساعت به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در مجموعه فرهنگی سرچشمه (شهدای انقلاب اسلامی_هفتم تیر) به روی صحنه می‌رود.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

اگر مایل به دیدن یک فیلم تلویزیونی خوب در آخرین روز‌های هفته خود هستید، نگاهی به فیلم «دیده بان» بیندازید. فیلم سینمایی «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، جمعه ۱۲ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: ارتباط خط کمین با نیرو‌های خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیرو‌ها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان برای هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد ...

مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری، اصغر پورهاجریان، اسماعیل سلطانیان و سعید جوانشیر در فیلم سینمایی «دیده بان» هنرنمایی کرده اند.

آخر هفته کجا برویم؟

موزه موسیقی تهران که قبل از بازسازی آن در سال ۱۳۸۲ یک خانه مسکونی بوده و حالا یک مرکز فرهنگی در خیابان مقصود بیک تجریش است؛ خیلی مورد توجه گردشگران برای بازدید قرار نگرفته است.

در این نمایشگاه زیبا، مجموعه‌ای از ساز‌های مناطق مختلف و پر افتخار ایران که بخشی از آن‌ها فروخته شده به موزه و برخی دیگر امانتی یا اهدا شده اند، در معرض دید علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفته است. در طبقات مختلف این موزه هنری می‌توان شاهد سالن نمایش سازها، گنجینه موزه، آرشیو صوتی و تصویری، کتابخانه تخصصی، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز و انبار نگهداری ساز‌ها باشیم. در سالن ساز‌ها انواع ساز‌های کوبه‌ای بادی و زهی را می‌توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.