سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام احمد مازنی:

ایجاد ائتلاف های بزرگ، گام مثبتی در راستای اصلاح قانون انتخابات است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که احزاب را به عنوان ارکان اصلی نظام تعریف نکنیم، مشکلات را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در اولین همایش فصلی نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی کشور توسط خانه احزاب ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: خانه احزاب و مجموعه های سیاسی که در این جلسه حضور دارند نماد قانون گرایی و مشارکت ملی و مردم سالاری هستند.

او ادامه داد: در زنجیره دموکراسی، حزب یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره دموکراسی و قانون اساسی ما آمیخته ای است.

مازنی همچنین گفت: بخشی از قانون که مربوط به حزب و تفکیک قوا و انتخابات است، در دین به آن تاکید ویژه شده، اما به شکل امروزی دستاورد تجربه بشر است و ما با استفاده از تجربه کشورهای دیگر، به این نتیجه دست پیدا کردیم؛ کشورهایی که این عمل را زودتر از ما شروع کردند، حزب را به عنوان حلقه مهمی از زنجیره انتخابات تعریف کردند، اما ما به خاطر برخی غفلت ها، به این موضوع توجه زیادی نداشتیم.

مازنی اظهار کرد: امروز تجربه عملی به ما می گوید که حزب را در حلقه دموکراسی تعریف کنیم و جایگاه مناسب برای آن تعریف کنیم.

او ادامه داد: برای دستیابی به این هدف، به نظر می رسد قانون انتخابات باید مورد تغییر قرار بگیرد و تا زمانی که به این نتیجه نرسیم که حزب به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام است، فساد، ناکارآمدی و مشکلات را خواهیم داشت و زیبایی ها هم به چشم نخواهد آمد.

مازنی افزود: اگر قرار باشد که از درون یک مجموعه ای که بیش از همه جریان ها افراد ذی نفع هستند، از درون جمع حرکتی بجوشد، خود احزاب در درجه اول در جهت اصلاح وضع موجود نظام دموکراسی و نظام انتخابات کار عملی بکنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: عملی ترین و فوری ترین کار توسط احزاب امروز می تواند این باشد که تعداد زیاد احزاب به احزاب کوچک با فراکسیون های کوچک تر تبدیل شوند و ائتلاف جبهه ای را تشکیل بدهند و به این صورت در انتخابات حاضر شوند.

اولین کار در جهت اصلاح قانون انتخابات، ایجاد احزاب و جبهه ها و ائتلاف قوی و پرقدرت برای شرکت در انتخابات است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.