سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم ایران همراهی و همکاری حداکثری با نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند/ فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، شکستی حداکثری برای خودشان بود

کارشناس سیاست خارجی گفت: مقاومت و حضور مردم در صحنه و پشتیبانی آن‌ها از مدیریت‌ها و برنامه ریزی‌ها سبب شد تا مجموعه اقدامات آمریکا به شکست کشانده شود.

عباس مقتدایی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به فشار حداکثری آمریکا، گفت: هنگامی که آمریکایی‌ها اعلام کردند که به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستند، تصور می کردند با کشوری نظیر برخی از کشور‌های خاورمیانه مواجه هستند. واشنگتن در طول زمان ثابت کرده که نسبت به ساختار‌ها، استحکام درونی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران شناخت عمیقی ندارد.

 

فشار حداکثری آمریکا علیه ایران یک شکست حداکثری برای آن ها به همراه داشت

او افزود: هنگامی که آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که فشار‌های اعمال شده به ایران بیشترین فشار‌ها در طول تاریخ و بزرگترین هجمه به اقتصاد مردم ایران است، مقام معظم رهبری هم در مقابل گفتند که این فشار حداکثری، یک شکست حداکثری برای ایالات متحده آمریکا هم به همراه دارد و امروز پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری حاصل شد.

مقتدایی تصریح کرد: اعلام شکست سیاست‌های آمریکا از سوی مقام معظم رهبری در ایران مقدمه‌ای است که در آینده نه چندان دور واشنگتن هم اذعان کند که شکست خورده است، کما اینکه سیاست‌های آن‌ها در روز ها و هفته‌های اخیر کاملا به شکست کشانده شد.

کارشناس سیاست خارجی گفت: در حقیقت این موضوع که فروش نفت ایران به صفر برسد محقق نشد، بنابراین امروز آمریکا مجبور است در اثر برخی از تحولات منطقه از جمله موضوع پیش آمده برای صنایع نفتی عربستان سعودی، ذخایر استراتژیک خود را مصرف کند. چین و برخی از قدرت‌های اقتصادی نظیر ژاپن به این جمع بندی رسیدند که همراهی آن‌ها با سیاست حداکثری ایالات متحده می‌تواند فشاری غیر قابل جبران بر اقتصاد آن‌ها در ماه‌های آینده باشد.

 سیاست‌های واشنگتن در منطقه و بخش‌های فرامنطقه‌ای شکست خورده است

او ادامه داد: اجماع جهانی مورد طلب آمریکا رخ نداد، بنابراین شکست سیاست‌های واشنگتن نه تنها در داخل ایران بلکه در منطقه و بخش‌های فرامنطقه‌ای نیز رخ داده است. امروز اتحادیه اروپا به خوبی متوجه شده که قدرت ایران بیشتر از قدرت آن هاست چراکه اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر آمریکا مقاومت کنند، اما کشور ما در برابر کاخ سفید نه تنها مقاومت کرد، بلکه سیاست و اقدامات آن‌ها را به شکست منتهی نمود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با شناخت عمیقی که از درون جامعه ایران و سطوح مختلف بین المللی دارند، امروز شکست سیاست‌های آمریکا را اعلام کردند و این موضوع مقدمه‌ای است برای اینکه سایر ملت‌ها به مرحله خود باوری برسند.

آمریکا عامل ایجاد نرمش عربستان و ایالات متحده عربی به سمت ایران

کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: آنچه که امروز در نتیجه فشار حداکثری توسط آمریکا حادث شده این است که عربستان سعودی و ایالات متحده عربی نیز به سمت ایران نرمش و ملایمت نشان می‌دهند و به این جمع بندی رسیدند که اتکا به آمریکا نمی‌تواند مشکلات و موانع آن‌ها را حل کند.

او افزود: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند یک واقعیت عینی منطقه خاورمیانه و جهان امروز در سطوح مختلف بین المللی و روابط دیپلماتیک بود. بیان این مطلب در جمع فرماندهان عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کسانی که به این مقاومت کمک حداکثری کردند نوعی قدرشناسی از مردم ایران نیز محسوب می‌شود.

مقتدایی اضافه کرد: مردم ایران کمک کردند که پیش بینی‌های اجتماعی ایالات متحده آمریکا شکست بخورد. همچنین مقاومت و حضور مردم در صحنه و پشتیبانی آن‌ها از مدیریت‌ها و برنامه ریزی‌ها سبب شد تا مجموعه اقدامات آمریکا به شکست کشانده شود.

کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: مردم ایران در عین گلایه‌هایی که از بخش‌هایی از مدیریت دارند، همراهی و همکاری حداکثری با نظام اسلامی را نیز به رخ جهانیان کشانده است.

فشار حداکثری شکست خورده است

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، در بخشی از سخنان خود سیاست فشار حداکثری آمریکا را سیاستی شکست خورده و بی‌فرجام خواندند و گفتند که آمریکایی‌ها خیال می‌کردند با تمرکز بر فشار حداکثری به‌ویژه در زمینه اقتصادی، می‌توانند ایران را به نرمش و زانو درآورند، اما خودشان دچار زحمت و مشکل شده اند.

ایشان با اشاره به تلاش ناکام اخیر امریکایی‌ها برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران افزودندکه آن‌ها برای وادار کردن رئیس جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه می‌گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.


بیشتر بخوانید:فشار حداکثری آمریکا منجر به خود باوری در حوزه اقتصاد بدون نفت/ خود باوری بزرگترین پیروزی برای ملت ایران در برابر فشار حداکثری واشنگتن است 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.