سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه استان مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت منابع مالی و انسانی یکی از مشکلات کشور است

غنی‌پور گفت: یکی از مشکلات طرح ملی توسعه و توانمندسازی اشتغال بانوان در کشور، مدیریت نامناسب منابع مالی و انسانی است.

فاطمه غنی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص امضای تفاهمنامه طرح ملی توسعه و توانمندسازی مشاغل خانگی بین جهاد دانشگاهی و وزارت کار و ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در ۹ استان، اظهار کرد: خوشحال هستیم که در سطح کشور حرکت‌های خوبی در بحث توسعه اشتغال زنان و توانمندسازی آنها صورت می‌گیرد.

او افزود: در کشور مشکل منابع مالی و انسانی نداریم اما مشکل مدیریت آنها را داریم، یعنی به طور مثال ما در حال حاضر مشکل وام در کشور نداریم اما مشکل منابع انسانی را داریم و وام را به کسی می‌دهیم که در کار متخصص نیست.
 
غنی‌پور تصریح کرد: اتفاق خوبی همچون پیشران‌ها در کشور افتاده است؛ درواقع کسانی که تخصص دارند و قصدشان توسعه فعالیت‌هاست و به نوعی ده الی بیست نفر را زیرمجموعه خود دارند و می‌توانند مدیریت کار را برعهده گیرند و در عین حال افت‌وخیزها و مشکلات را می‌شناسند که تا به چه صورتی فعالیت خود را افزایش دهند و در رابطه با کاری که می‌خواهند انجام دهد، شناخت دارد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه استان مرکزی ابراز کرد: متاسفانه در بحث اشتغال روستایی ما وام را به افرادی می‌دهیم که هیچ گونه تخصص و توانمندی ندارند و بعد از مدتی این اشتغال، اشتغال پایداری نخواهد بود.

او ادامه داد: اشتغال پایدار اشتغالی است که به افراد تحصیل کرده در آن روستا وام‌هایی داده و دوره‌های مهارتی برای آنها گذاشته شود و بعد براساس همین مسئله متناسب با روستاهای خود و مناطق برنامه‌ریزی کنند. برای مثال در روستایی که من زندگی می‌کنم، می‌دانم این روستا برچه نوع اقلیمی یا براساس اکوسیستم آن چه نوع پتانسیل‌هایی دارد و چون تحصیل کرده هستم، سواد کامپیوتری دارم و بحث مارکتینگ را بلد هستم و باتوجه به دوره‌های طرح ملی توسعه و توانمندسازی مشاغل خانگی می‌توانم در عرصه تجاری‌سازی کمک کنم.
 

غنی‌پور با اشاره به عرصه تجاری‌سازی گفت: برای مثال ما روستایی داریم که در بحث گیوه فعالیت می‌کند و زنانی را در آنجا می‌بینید که گیوه می‌بافند و ما کسی را داریم که این بافتنی‌ها را تجاری کرده است و مهر اصالت یونسکو دارد. این یعنی این شخص به این زنان کار می‌دهد و از توانمندی‌های آن‌ها استفاده می‌کند و در نهایت گیوه استان مرکزی حدود ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و می‌تواند در بحث ارزآوری مثبت باشد.

گفتنی است کارگاه طرح ملی توسعه و توانمندسازی مشاغل خانگی از روز ۹ مهر ماه شروع شده و تا امروز ۱۱ مهر ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.