سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سنجش پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آمار دقیق قبولی‌های آزمون‌های پزشکی ٩٨ با سهمیه/ چند درصد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکتری سهمیه داشتند؟

حیدرزاده با اشاره به سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران و بومی از آمار دقیق قبولی‎های آزمون کارشناسی ارشد، دکتری و دستیاری پزشکی خبر داد.

آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه ایثارگران و جانبازان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی و آزمون‌های تخصصی گروه پزشکی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش در تحصیلات تکمیلی به همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان آزادگان و نیز همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و ۵ درصد برای فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن‌ها و نیز همسر و فرزند رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق پیدا می‌کند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: باید توجه داشت که داوطلبان این سهمیه‌ها بسته به نوع سهمیه و نسبت با فرد ایثارگر باید حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد نمره حد نصاب پذیرش در هر رشته محل را کسب کنند تا پذیرش شوند، البته لازم به ذکر است که در سنوات گذشته و امسال  همه ۳۰ درصد سهمیه پذیرش رزمندگان و ایثارگران تکمیل نشده بود.


بیشتر بخوانید: توضیحات وزارت بهداشت درباره اعمال سهمیه ایثارگران


آمار داوطلبان پذیرش شده در دستیاری پزشکی بر اساس سهمیه

حیدرزاده با اشاره به آمار داوطلبان پذیرش شده در چهل و ششمین دوره دستیاری رشته‌های تخصصی بالینی بر اساس سهمیه اظهار کرد: امسال در کل رشته‌های تخصصی در مجموع حدود ۲۰ درصد داوطلبان آزمون دستیاری با سهیمه رزمندگان و ایثارگران پذیرفته شده اند. داوطلبان استعداد‌های درخشان مازاد بر ظرفیت پذیرفته می‌شوند و در مجموع کمتر از نیم درصد ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی بالینی پزشکی را تشکیل داده اند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: کمتر از نیم درصد داوطلبان پذیرفته شده از افراد بورسیه نیرو‌های مسلح و مازاد بر ظرفیت هستند و از سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم نیز فقط ۱۶ درصد پذیرفته شدگان استفاده کرده اند لذا که در مجموع حدود ۳۶ درصد داوطلبان بر اساس سهمیه‌های فوق الذکر در آزمون رزیدنتی پذیرفته شدند.

آمار داوطلبان پذیرفته شده کارشناسی ارشد و دکتری پزشکی با سهمیه

حیدرزاده با اشاره به آمار داوطلبان پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد و دکتری علوم پزشکی با سهمیه ایثارگران و جانبازان اظهار کرد: در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۸، حداکثر حدود ۱۸ درصد و در آزمون دکتری علوم پزشکی سال ۹۸، نیز حداکثر حدود ۱۶ درصد با استفاده از سهمیه ایثارگران و جانبازان پذیرفته شده‌اند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی درباره اینکه در برخی رشته‌ها مانند بینایی سنجی رتبه سوم کارشناسی ارشد سهمیه آزاد پذیرفته نشده بود، گفت: با توجه به مصوبه مجلس و شورای سنجش و پذیرش گرد کردن به نحوی است که در مواردی نظیر رشته بینایی سنجی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ که ۲ نفر ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۲ نفر ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۴ نفر ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته است (البته هر کدام از این دانشگاه‌ها ۱ نفر ظرفیت شهریه پرداز هم جداگانه داشته اند).

وی ادامه داد: پذیرش به این صورت بود که این داوطلب صرفا متقاضی دو دانشگاه ایران و شهید بهشتی بوده است و در هر دو دانشگاه یک داوطلب سهیمه آزاد و یک داوطلب با سهمیه ایثارگران پذیرفته شده اند و پذیرش داوطلب سهمیه ایثارگران در این شرایط به ۵۰ درصد ظرفیت تبدیل شده است که البته چنین رخدادی بسیار نادر است و اگر این داوطلب مشهد را نیز انتخاب کرده بود حتما پذیرفته می‌شد. به هر حال ما در تلاش هستیم تدبیری بیاندیشیم تا این اشکال ناشی از گرد کردن به شکل قانونی برطرف شود.


بیشتر بخوانید:انتقال فرزندان هیئت علمی به رشته‌های پزشکی ممنوع شد


جا به جایی یا تغییر رشته فرزندان هیئت علمی در تحصیلات تکمیلی پزشکی نداریم

حیدرزاده درباره مصوبه جا به جایی فرزندان هیئت علمی اظهار کرد: جا به جایی یا تغییر رشته فرزندان هیئت علمی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی از جمله کارشناسی ارشد، دکتری، دستیاری تخصصی پزشکی و دندانپزشکی نداریم و این مصوبه مربوط به دوره‌های کارشناسی و پذیرش داوطلبان پس از قبولی در کنکور سراسری است که داوطلبان باید برای جابجایی ۹۰ درصد و برای تغییر رشته ۹۲ ونیم درصد نمره قبولی را کسب کرده باشند تا بتوانند از این مصوبه استفاده کنند.
انتهای پیام/

آخرین جزئیات پذیرفته شدگان با سهمیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
راضیه
۱۶:۳۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
واگذارتون به خدا
رضوان
۱۶:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
درسته پدرشون یا... در حفظ جون مردم موثر بودند ولی خودشون قطعا موجب مرگند.
ناشناس دلسوز
۰۷:۳۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
تروخدا رسانه ها آنقدر پيگيري كنند تا اين خواسته ها بحق مردم عملي بشه
1- انحصار رشته هاي پزشكي براس اقشار خاص
2-استفاده از سهميه ها محدود و حداقل بر اساس معدل باشد( طرف با معدل 12 مياد بالا )
3-بررسي و بازديد از قبول شدگان با سهميه
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
وی افزودحیدرزاده با اشاره به آمار داوطلبان پذیرش شده در چهل و ششمین دوره دستیاری رشته‌های تخصصی بالینی بر اساس سهمیه اظهار کرد: امسال در کل رشته‌های تخصصی در مجموع حدود ۲۰ درصد داوطلبان آزمون دستیاری با سهیمه رزمندگان و ایثارگران و داوطلبان نیروی درمانی پذیرفته شده اند. داوطلبان استعداد‌های درخشان مازاد بر ظرفیت پذیرفته می‌شوند و در مجموع کمتر از نیم درصد ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی بالینی پزشکی را تشکیل داده اند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: کمتر از نیم درصد داوطلبان پذیرفته شده از داوطلبان نیروی کادر درمانی هستند .
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
شما خبر نداری اون بچه شهیدی که 18 سال یتیم بوده و فقط دلش به همین خوشه اونم نه 100 درصد.
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سهمیه معنا نداره چون داریم در مورد علم صحبت می کنیم.
حمیده
۱۷:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
کلا همه جا در کنکور در استخدامی همش شده سهمیه.
یک نفر با سهمیه کارشناسی قبول میشه دوباره با سهمیه کارشناسی ارشد دوباره با سهمیه مقطع دکترا، دوباره با سهمیه در استخدامی قبول میشه، اخه چه خبره
حداقل یکبار، بعد جوونای دیگه که خیلی با استعدادتر از اونا هستن باید درجا بزنن، الان میفهمم که چرا خیلیا از ایران میرن
من در کنکور دکترای تخصصی فیزیک پزشکی امسال شرکت کردم با رتبه کتبی 4 و رتبه کل در سهمیه ازاد 9 هیچ دانشگاهی قبول نشدم، چون بچه های با سهمیه با رتبه های خیلی بالا جایگزین من شدن، این عین بی عدالتیه.
amir
۱۷:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
اين با واقعيت تطبيق نداره
تازه اگه داشته هم باشه همون ٢٠ درصد ميشه حول و حوش ٦٠٠ نفر كه تا رتبه زير ١٠٠٠ ميشه در رشته هاي تاپ قبول شد
بهترين رشته ها براي سهميه اي هاست و ما فقط به رشته هاي معمولي دل خوشيم
فقط دوس دارم ي آدم با شرافت بره همه بيمارستان ها فقط ببينه چند درصد چشم و راديولوژي ها سهميه ان كه همه بفهمن
معلم بازنشسته
۱۷:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
به نام خدا
لطفا اگر امکان نظرات اینحانب را به سازمان سنجش ارسال نمایید
واین سازمان با ایمیل من جواب دهند فرزند من درکنکور سراسری 98 در سهای اساسی رشته پزشکی درصدهای بالایی داشته زیست 82 درصد شیمی 70 درصد زبان انگلیسی 84 درصد
و... ودر پردیس پزشکی شهرستان پذیرفته شده اعتراض الکترونیکی نمودم ولی فایدهای ندارد چرا ایشان باید برای پاسخ بالا ندان به درس فارسی. دینی .وعربی باید از پزشکی روزانه دولتی محروم شود در ضمن معدل کتبی دیپلم 19.56میباشد
عدالت
۱۶:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سهمیه یعنی چه باید همه درآزمون وبا عدالت انتخاب شوند
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
تا کی باید جامعه علمی کشور دست کسانی بیفته که صلاحیت علمی ندارن !؟ اینا که همه نوع امکانات در اختبارشون هست
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
معنی واقعی آزمون اینکه یک رقابت کاملا علمی باشه نه اینکه ما به تشخیص خودمون نتایج رو به راحتی جا به جا کنیم و افراد با سطح علمی پایین تر رو بالاتر از افراد باسوادتر قرار بدهیم که هیچ تطابقی با عدالت نداره.
رادمهر
۱۵:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
این که گفتین در مجموع ۳۶ درصد کل ظرفیت ازمون دستیاری رو دادن به سهمیه ها به فرض درست بی زحمت یه تفکیکی هم می کردین تا همه بدونن که چه تعداد این افراد تو رشته های پرطرفدار جذب شدن و چه تعداد از افراد سهمیه ازاد به اجبار رفتن رشته هایی که خیلی کمتر از شطح سواد خودشون بوده مثلا شما رشته تخصصی چشم رو با پزشکی اجتماعی و اورژانس یکی میگیرین؟
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دختر من بزشکی ارتش قبول شد ولی تو مصاحبه معلوم شد دو تا سهمیه مخصوص هیت علمی دانشگاه بزشکی ارتش بوده وفقط سوری تو دفترچه اعلام کر دن برای عمومه
مژگان
۱۴:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
تا کی باید شاهد نا عدالتی های آموزشی باشیم؟ تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟این وضعیت غیر قابل تحمله
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
چراباصراحت بیان نمیکنید..اخه سهمیه یعنی چی فرزندان ماکه انقدرتلاش میکنندبعداونکه سهمیه داره خیلی راحت جای اونها راپرمیکنندبه خداقسم انصاف نیست این ازحق الناس بدتره اخه خدایی هم هست توراخدادیگه این بی عدالتی راتمام کنید
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ببینید بحث اینجاس که کسایی که از سهمیه استفاده میکنن میرن برا رشته های تخصصی برجسته، ینی میزنن چشم رادیولوژی پوست قلب اونم توی دانشگاهای برتر، در نتیجه تراکم سهمیه ها تو رشته های برتر زیاد میشه. ولی بی سهمیه ها نمیتونن برن اون رشته ها رو .
به زبون ساده رشته خوبا و پرطرفدارا مال اوناست
سید
۱۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
خیلی بی انصافی کردن واقعا با آینده خیلی خانواده ها بازی کردن
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
به آن اضافه کنید سهمیه وکلای مجلس و اعضای هیات علمی دانشگاهها و مدیران کل و معاونان مدیران کل و اورگانهای حکومتی ...... .
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
درخواست می کنیم بعضی از رشته ها که با جان مردم ربط دارند سهمیه ها را بردارید
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
درخواست می کنیم بعضی از رشته ها که با جان مردم ربط دارند سهمیه ها را بردارید
آشنا
۱۲:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
خیلی بی انصافین، چرا واقعیتو نمی گین، چرا باقی سهمیه هارو نمی گین و فقط به ایثارگران حمله می کنین؟
مسعود
۱۱:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
یه آماری هم از سهمیه وزیر و سهمیه هیئت علمی در می آوردین تا ملت بدونن چه خبره؟
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
پایین خبر اشاره شده بود اگر می خواندید
ن م
۱۴:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
لطفا توجه کنید که هیات علمی سهمیه ندارد. اگر دقت کنید فرزندان هیات علمی بدون هیچ تفاوتی بابقیه داوطلبان در یک رشته پذیرفته میشوند و هیچ سهمیه ای را ندارند. بعد از اعلام اسامی قبول شدگان، میتوانند در صورت کسب ۹۲ درصد اخرین نفر پذیرفته شده در رشته مورد نظر و با رعایت سطح مشابه تغییر رشته دهند و بعنوان ظرفیت مازاد اعلام میشود. پس جای هیچ داوطلبی را اشغال نمیکنند. یعنی قبولی یا عدم قبولی انها هیچ تاثیری در سرنوشت دیگران ندارد.
خواهش میکنم اول اصل موضوع را خوب مطالعه بفرمایید و سپس قضاوت نمایید.
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ملت میدونند چه خبره
مسعود
۱۹:۱۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سهمیه هیات علمی و سهمیه افراد پارتی دار خیلی زیاده
مسعود
۱۱:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
یه آماری هم از سهمیه وزیر و سهمیه هیئت علمی در می آوردین تا ملت بدونن چه خبره؟ خود استاد ما تو ارومیه گفت با سهمیه هیئت علمی ایشون، دخترش تو آی تی قبول شد.
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
پذیرش دکتری تخصصی بصورت 50 -50 ظلم مضاعف است . من 5 دوره بارتبه کتبی بالا به مرحله مصاحبه رفتم ولی با نظر اساتید مصاحبه موفق به قبولی نشدم وکسانی با نصف نمره کتبی من قبول شدند
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه وزارت بهداشت از رشته های کارشناسی که نه بازار کار دارند نه استخدامی بعنوان سیاهه لشکر استفاده میکنه و با وجود وضع بد شغلی هر وقت انتقادی از کمبود پزشک عمومی و متخصص میشه بجاش میاد ظرفیت کارشناسی ها را بالا می بره ! تا انحصار حرفه پزشکی حفظ بشه در عین اینکه تعداد دانشجویان وزارت بهداشت هم بالاتر برود و بگویند ظرفیتهای گروه پزشکی را افزایش دادیم!!!
این چه انحصارو یکه تازی است که نیم درصد تحصیلکردگان را سوار مردم بد بخت و دیگر تحصیلکردگان کند؟یا این عین عدالت است؟
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سهمیه ها رو از کنکور حذف کنید آقایان مسئول.