سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس مرکزی برای مطالعه علم مهربانی

اولین مرکز تحقیقات جهان که قرار است موضوع مهربانی را مورد بررسی قرار دهد، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مرکز تحقیقاتی جهان با هدف تحقیق و مطالعه دربارۀ علم مهربانی توسط دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس‌آنجلس افتتاح شد.

بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری، برای تامین مالی و هزینه‌های این مرکز در نظر گرفته شده است. قرار است در این مرکز، دانشمندان و پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا و ۱۰ دانشگاه و مرکز علوم پزشکی دیگر در حوزه‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و عصب شناسی به تحقیق دربارۀ علم مهربانی بپردازند.

این موسسه تحقیقاتی از پژوهشگران فعال نهاد‌های علمی بین‌المللی دیگر هم دعوت به کار کرده است و به گفته بنیانگذاران، در این موسسه فرصتی را فراهم خواهد شد تا یافته‌های علمی این دانشمندان در دنیای واقعی هم به اجرا گذاشته شود.

پرسش‌هایی که دانشمندان در این مرکز تحقیقاتی به دنبال پاسخ آن هستند، عبارت است از اینکه چه تغییری در درون بدن یک فرد پیش می‌آید که در داخل قطار یا اتوبوس، صندلی خود را به فرد دیگری می‌دهد و با وی همدلی می‌کند؟ چرا بعضی افراد داوطلبانه برای کمک به دیگران زمان صرف می‌کنند؟ مهربانی چگونه گسترش می‌یابد و آیا بر مغز تاثیر دارد یا خیر؟


بیشتر بخوانید: از لوله‌های مصنوعی تا رگ‌های خونی زنده


هدف دیگر از تاسیس این مرکز آن است که انسان‌شناسان این مرکز چگونگی گسترش مهربانی از فردی به فرد دیگر را بررسی می‌کنند و روانشناسان می‌خواهند بدانند چگونه می‌توان با مهربانی روحیۀ افراد را بهبود بخشید و علائم افسردگی را کاهش داد.

صاحبان این طرح امیدوارند بتوانند از نتایج این تحقیقات و تبادل افکار دانشمندان در این موسسه، برای توانمندسازی شهروندان و ساختن جوامعی سالم‌تر استفاده کنند.

انتهای پیام/

چرا برخی افراد داوطلبانه برای دیگران وقت می گذارند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زهره زمانی چریانی
۱۲:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
چگونه میتوانم با این مرکز ارتباط و همکاری داشته باشم؟